رئیس کل دیوان محاسبات کشور بر توسعه روابط بین دیوان محاسبات ایران و اتریش و ارتقای روابط حسابرسی دو دیوان تاکید کرد.به گزارش «ایرنا» «امین حسین رحیمی» روز یکشنبه در دیدار با «ژوزف موزر» رئیس کل دیوان محاسبات اتریش و دبیرکل سازمان بین‌المللی موسسات عالی حسابرسی(اینتوسای) گفت: دیدار رئیسان دیوان محاسبات دو کشور فرصت خوبی برای تقویت روابط دیوان محاسبات دو کشور و ارتقای روابط حسابرسی دیوان محاسبات ایران و اینتوسای است.

وی با ابراز اطمینان نسبت به اینکه سفر رئیس دیوان محاسبات اتریش به ایران باعث توسعه روابط ایران و اتریش خواهد شد، افزود: سابقه ۴۰۰ ساله روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف عامل مهمی در توسعه روابط دیوان‌های دو کشور خواهد بود. رحیمی حضور هیات دیوان محاسبات اتریش در ایران را عاملی برای آشنایی بیشتر آنان با فرهنگ مردم ایران ‌زمین دانست و خاطرنشان کرد: پس از پایان این سفر، هیات اتریشی مطمئن خواهد شد اظهارات برخی کشورها به ویژه مسوولان آمریکایی درباره ایران، دروغ است.رئیس کل دیوان محاسبات کشور ادامه داد: اتریش کشور مهمی در اتحادیه اروپاست و جزو نخستین کشورهایی است که نظام جمهوری اسلامی ایران را در سال ۱۹۷۹ به رسمیت شناخت.

وی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران را دارای نظام مستقل قضایی دانست که رئیس آن را به‌طور مستقیم مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌کند.ژوزف موزر نیز در این دیدار نسبت به تقویت روابط دوجانبه ایران و اتریش و ارتقای روابط حسابرسی جمهوری اسلامی ایران و اینتوسای ابراز امیدواری کرد و افزود: در دوران پرچالشی در سراسر جهان هستیم و امیدوارم موسسات عالی حسابرسی کشورها بتوانند به مهار این چالش‌ها کمک کنند.دبیرکل سازمان اینتوسای با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و اتریش گفت: روابط طولانی و تاریخی ایران و اتریش در سطح بین‌المللی و همچنین روابط دوجانبه از دیرباز تاکنون وجود داشته است. بنده با مطالعاتی که درباره دیوان محاسبات ایران داشته‌ام، متوجه اقدام‌های خوب این موسسه حسابرسی دولتی شدم که بیش از ۱۰۰ سال سابقه کاری دارد. همچنین این موسسه حسابرسی دولتی را از نظر استقلال و شفافیت و تمرکز در مسائل آموزشی در وضعیت خوبی می‌دانم.سازمان بین‌المللی موسسه‌های عالی حسابرسی (intosai) سازمانی جهانی برای انجام حسابرسی دولتی است. این سازمان بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی بعد از سازمان ملل متحد است.