افزایش 4میلیونی مشارکت در انتخابات محمدحسین مقیمی، رئیس‌ستاد انتخابات کشور
گروه خبر: با پایان یافتن مراحل مختلف انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، روز گذشته رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری که با خبرنگاران داشت، به تشریح روند برگزاری انتخابات پرداخت. او انتخابات هفتم اسفند را تجلی همدلی و همزبانی مردم و مسوولان خواند و از افزایش 4 میلیون نفری انتخابات هفتم اسفند نسبت به انتخابات مجلس نهم خبر داد. براساس آنچه محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس‌ستاد انتخابات کشور در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران اعلام کرد، مشارکت مردم در انتخابات دوره قبل مجلس 30 میلیون نفر بود که در انتخابات هفتم اسفند به 34 میلیون نفر افزایش یافت. به گزارش «ایرنا» مقیمی با اعلام اینکه تاکنون 221 نماینده در مرحله اول انتخاب شدند یادآوری کرد که 69 نماینده دیگر نیز در مرحله دوم از بین 138 نامزد انتخاب خواهند شد. رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ترکیب منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به لحاظ سنی و تحصیلات متفاوت است ابراز امیدواری کرد که حضور آنها در مجلس در حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر باشد و رهنمودهای رهبری در اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اجتماعی را دنبال و به دولت در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند. مقیمی با تاکید بر اینکه انتخابات در یک هزار و 32 حوزه انتخابیه فرعی و 127 حوزه اصلی و 223 حوزه فرمانداری برگزار شد، گفت: 250 هزار نفر از نیروی انتظامی و سپاه نظم حوزه‌ها و امنیت مرزها، مناطق عشایری، روستاها و شهرهای کشور را برقرار کردند.وی همچنین گفت: از سوی ارتش و ناجا 34 فروند بالگرد و چهار فروند هواپیما و چهار فروند شناور در اختیار ما قرار گرفت تا صندوق‌ها را جابه‌جا کنیم.

انتخابات بدون تنش برگزار شد

رئیس ستاد انتخابات کشور به نامگذاری سال ۱۳۹۴ تحت عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت اشاره کرد و گفت: در هفتم اسفندماه همدلی و همزبانی به‌صورت کامل تحقق یافت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای نشان داد آنان به انقلاب و ارزش‌های آن همچنان پایبند هستند. همچنین این حضور نشان داد که مردم پایبندی کامل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دارند. رئیس ستاد انتخابات کشور با قدردانی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهوری و سران قوا همچنین از مردم و گروه‌های سیاسی که با توجه به شرایط حساس منطقه‌ای وارد عرصه شدند، تشکر کرد.معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه مردم و گروه‌های سیاسی براساس مسوولیت و شرایط کشور بدون کوچک‌ترین مشکل وارد صحنه مشارکت شدند تاکید کرد که به یاری خداوند و هوشیاری مردم انتخابات بدون هیچ تنش و مشکلی برگزار شد.


یک شکایت برای مجلس خبرگان

مقیمی با بیان اینکه در تنظیم صورتجلسه‌ها بین شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی هیچ مشکلی وجود نداشت، ادامه داد: تاکنون تعدادی شکایت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک شکایت نیز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری داشته‌ایم. مقیمی درباره تقاضای آیت‌الله سجادی از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری برای بازشماری آرای تهران تاکید کرد: هر داوطلبی که درخواستی داشته باشد، می‌تواند درخواست خود را مطرح کند که در جلسه مشترک هیات اجرایی و نظارت بررسی و پاسخ داده می‌شود. مقیمی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود محمدرضا نجفی از منتخبان مردم تهران به موقع استعفای خود را از سمت معاونت اقتصادی استان مرکزی تقدیم وزارت کشور نکرده است، گفت: هر موضوعی که مطرح شود در جلسات مشترک هیات اجرایی و نظارت بررسی می‌شود، ولی ما پستی به‌عنوان معاونت اقتصادی در استانداری‌ها نداریم. محمدرضا نجفی در تاریخ 31/ 4/ 94با حکم استاندار مرکزی به‌عنوان سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی منصوب شد.رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه قسمت اول کار ستاد انتخابات کشور تا این مرحله تمام شد گفت: ما خودمان را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات که در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت است آماده می‌کنیم.


مردم پاسخ همه را دادند

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین در پاسخ به این سوال که رسانه‌های غربی با وجود اینکه انتخابات سالم برگزار شد آن را زیر سوال بردند و ایراداتی مطرح می‌کنند، تاکید کرد: طبیعی است کسانی که با ما دوست هستند از این انتخابات یک برداشت مثبتی داشته باشند و کسانی هم که دوستان ما نیستند از هر موضوعی در واقع سوء‌استفاده کنند و نظرات خود را بگویند. معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مردم پاسخ همه را در پای صندوق‌های رای دادند و همه از روند برگزاری انتخابات رضایت دارند.