گروه خبر: نشست خبری سخنگوی دولت روز گذشته تحت‌تاثیر انتخابات هفتم اسفند برگزار شد، از این‌رو محمدباقر نوبخت با دعوت به همکاری نمایندگانی که به مجلس دهم راه‌نیافتند، گفت: دولت برای خدمت به مردم از همه افراد چه همراهان و چه منتقدان دولت در مجلس فعلی دعوت به همکاری می‌کند و همه آنها را سرمایه اصلی نظام می‌داند.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش در این ارتباط گفت: دولت مصمم است و به مردم قول می‌دهد که با تمام توان به‌جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و به‌جای مباهات از این ابراز اعتمادی که مردم به دولت کردند و این را دستمایه‌ای قرار دهد برای تحقیر رقبا، این را برای تکریم رقبا استفاده می‌کنیم و از آنها دعوت می‌کنیم در کنار هم باشیم. وی همچنین تاکید کرد:مشخصه انتخابات ۹۲ این بود که مردم پاسخ امید و اعتماد خود را به قول رئیس‌جمهوری دریافت کردند. به گزارش «ایسنا» وی با بیان اینکه مردم به لیست امید اعتماد کردند، وارد صحنه انتخابات شدند و رای دادند، تصریح کرد: انتخابات ۹۴ در راستای تکمیل انتخابات ۹۲ بوده است و می‌توان آن را گام دوم ائتلاف و هماهنگی مردم در سال ۹۴ تلقی کرد.

نوبخت در رابطه با روند همکاری‌های دولت با مجلس دهم و میزان نظارت مجلس دهم بر عملکرد دولت نیز اظهار کرد: شاید فرصتی باشد که نسبت به برخی تقسیم‌بندی‌ها تجدیدنظر کنیم؛ چراکه زمانی نیروهای سیاسی به دو دسته چپ و راست و اصلاح‌طلب و محافظه‌کار شناخته می‌شدند و امروز فرصتی است تا با تجدیدنظری واقع‌بینانه‌ این واژه‌ها تغییر کنند و عناوین واقع‌بینانه‌ای در مورد آرایش جدید سیاسی کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی اقدامات در مجلس فعلی را به حساب کلیت مجلس تلقی نمی‌کنیم، گفت: انتظار می‌رود در مجلس آینده موضوع اجرای منشور حقوق شهروندی پیگیری وزمینه‌های تحقق آن فراهم شود چراکه حمایت گسترده مردم از نظام و دولت فرصتی برای دولت در جهت اجرای منشور حقوق شهروندی ایجاد می‌کند.نوبخت همچنین گفت: البته ما از برخی دست اندرکاران مکدر هستیم که نگذاشتند همه کسانی که می‌خواهند به مردم خدمت کنند در معرض رای مردم قرار بگیرند. با این حال الان فضای ویژه‌ای خلق شده و حضور مردم پیام‌های روشنی برای همه داشت. دولت مصمم است از این فضا برای حل مسائل مردم به‌ویژه مشکلات اقتصادی استفاده کند.


دستور رئیس‌جمهوری به اعضای ستاد اقتصادی

در همین راستا سخنگوی دولت خبری را نیز اعلام کرد. خبری مبنی‌بر اینکه در پی این رخداد بزرگ، روز یکشنبه رئیس‌جمهوری همه اعضای ستاد اقتصادی را موظف کردند، برنامه کوتاه‌مدتی برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم به‌ویژه اشتغال جوانان ارائه کنند. به گزارش «ایرنا» نوبخت افزود: همچنین رئیس‌جمهوری در جلسه روز یکشنبه هیات‌وزیران به همه وزرای کابینه از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ کردند برنامه کوتاه‌مدتی برای رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم تهیه و هرچه سریع‌تر جمع‌بندی شود تا بتوانیم به‌صورت عملی در ارتباط با این حماسه‌ای که مردم آفریدند و نقش و وظیفه خود را به نحو شایسته انجام دادند، دولت نیز با اقدامات عملی خواست مردم را تحقق بخشد.


مقابله با واردات میوه‌های قاچاق

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری‌اش از خریداری ۳۲ هزار تن پرتقال و ۱۲ هزار تن سیب از باغداران داخلی برای تنظیم بازار شب عید خبرداد و گفت: ستادی در زمینه مقابله با واردات میوه‌های قاچاق فعال شده است.


شکایت دولت از زاکانی

نوبخت درخصوص اتهامات مالی علیرضا زاکانی به حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری نیز گفت: شاید چنین اقداماتی را بتوان کم‌سابقه دانست؛ چراکه مورد خطاب این افراد شخص اول قوه مجریه بود و اقدامی که دولت باید انجام می‌داد در همان هفته گذشته شکایت خود را به مراجع قضایی ارسال کرد ولی اینکه تک تک افراد بخواهند شکایت خود را مطرح کنند، فکر نمی‌کنم نیازی باشد. سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد تخریب‌های گسترده در ایام تبلیغات انتخاباتی علیه دولت و شخص رئیس‌جمهوری و واکنش‌های دولت در این زمینه نیز گفت: در این زمینه اقدامات لازم انجام شد، اما رسانه‌ای نشد.سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه جمع‌بندی کارشناسی برای حذف کارت‌سوخت انجام نگرفته، گفت:‌ سازمان مدیریت موافق استمرار وضع موجود است.