پیام انتخابات به روایت روحانی عکس:president.ir
دنیای اقتصاد: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دیروز در سخنانی با اشاره به نتایج انتخابات اخیر گفت: «انتخابات معناداری در ایران انجام شد و آرای مردم صدها جلد کتاب، حرف و رهنمود برای همگان دارد و امیدوارم همه ما درس‌آموز از مکتب ملت ایران باشیم و بدانیم این ملت سربلند در هر مقطعی آرا و حرکتش تاثیر‌گذار در سرنوشت این کشور بوده و خواهد بود.» روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «امروز، دوران تقابل به‌سر آمده و اگر کسانی فکر می‌کنند، کشور باید هنوز در تقابل با دیگران باشد، نشان می‌دهد که حتی با تاخیر هم پیام انتخابات سال 92 را درنیافته‌اند.» گروه خبر: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با اشاره به انتخابات هفتم اسفند گفت: مردم ایران در این انتخابات، مسیر توسعه را مشخص کردند و گفتند در میان سلیقه‌های مختلف کدام سلیقه به نظر آنان نزدیک‌تر است. وی همچنین افزود: البته نظر همه جناح‌ها و سلیقه‌ها برای مردم، دولت و نظام محترم است و در عین حال، با پایان انتخابات، دوران رقابت سیاسی و اجتماعی نیز پایان یافته و باید همکاری‌ها بیش از گذشته مد نظر همگان باشد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری روز گذشته در همایش بین المللی صنعت خودرو با اشاره به اینکه «کشوری که انتخابات و صندوق رای ندارد و آرای مردم بر سرنوشت آن کشور حاکم نیست، قطعا آن کشور، جامعه‌ای پرنشاط و زنده نخواهد داشت»، اظهار کرد: دولت خود را موظف به احترام به آرای مردم فهیم ایران و متعهد به همکاری با مجلس شورای اسلامی می‌داند.او همچنین در ابتدای سخنان خود نیز با قدردانی از ملت ایران برای حضور هوشمندانه در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: انتخابات همواره دمیدن روح جدید در کالبد جامعه برای حضور و حرکت پرشتاب تر در مسیر توسعه و رفاه جامعه بوده و هست.


انتخابات معنادار

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در عین حال انتخابات معناداری در ایران انجام شد و آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و رهنمود برای همگان دارد و امیدوارم همه ما درس‌آموز از مکتب ملت ایران باشیم و بدانیم این ملت سربلند در هر مقطعی آرا و حرکتش تاثیرگذار در سرنوشت این کشور بوده و خواهد بود.روحانی افزود: همه باید به خوبی باور داشته باشیم صاحب ایران، مردم این کشور هستند و راه و مسیر این کشور را مردم تعیین می‌کنند و نظرات مردم برای همه مسوولان باید محترم باشد و محترم هست.رئیس‌جمهوری تاکید کرد: مسیر توسعه و شیوه حکمرانی را مردم مشخص می‌کنند و در مواردی که در سیاست داخلی یا خارجی نظرات متفاوتی وجود دارد، این آرای مردم است که راه صحیح و درست را برای کشور تعیین می‌کند.


دوران تقابل به سر آمده است

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود نیز با اشاره به اینکه در جریان انتخابات 92 به مردم ایران قول دادیم که دیپلمات‌های کشور در مذاکره با قدرت‌های بزرگ منطق ملت ایران را به کرسی بنشانند و راه را برای همکاری جهانی باز کنند، گفت: خوشبختانه با حمایت ملت ایران توانستیم به این هدف دست پیدا کنیم و امروز دوران تقابل به‌سر آمده و اگر کسانی فکر می‌کنند، کشور باید هنوز در تقابل با دیگران باشد، نشان می‌دهد که حتی با تاخیر هم پیام انتخابات سال 92 را در نیافته‌اند.


نیاز به رشد اقتصادی

روحانی با بیان اینکه مردم ایران در برابر فشار و تحمیل هرگز سر فرود نیاورده و از حقوق خود دفاع می‌کنند، اما خواهان تعامل و گفت‌وگو با ملت‌های جهان هستند، خاطرنشان کرد: ما برای اشتغال جوانان و حرکت اقتصادی به سمت پیشرفت نیاز به رشد اقتصادی داریم و آنچه امروز کشور به آن نیاز دارد رسیدن به رشد ۸ درصدی است.


حادثه امنیتی نداشتیم

همچنین به گزارش «ایسنا» رئیس‌جمهوری با اشاره به امنیت ایران عنوان کرد: شرکت‌های خارجی باید بدانند که ایران کشوری دارای امنیت و ثبات مثال زدنی در سطح منطقه و حتی جهان است. می‌بینید که انتخاباتی بزرگ در ایران برگزار می‌شود و ما حتی یک حادثه‌ امنیتی نداریم که این از افتخاراتمان است. از طرفی ما دارای خطوط مواصلاتی قابل‌قبول و مهمی در سطح کشور و منطقه هستیم.

روحانی اضافه کرد: جاده‌ها و راه‌آهن ما به جاده‌های بین‌المللی وصل است و بنادر و زیربناهای زیادی در کشور وجود دارد که به اینها باید توسعه انسانی و تعداد زیادی جوان تحصیلکرده و با استعداد را اضافه کنیم. به طوری که مهندسان فارغ‌التحصیل در کشور ما معادل مهندسان فارغ‌التحصیل ایالات متحده هستند. با وجود این زمینه‌ها در کشور ما امیدواریم حضور این شرکت‌های خارجی در چنین کنفرانسی زمینه برای همکاری‌ها و قراردادهای نزدیک‌تر شود. وی خطاب به شرکت‌های خارجی و میهمانان حاضر در کنفرانس گفت: هدف ما رسیدن به نقطه‌ای مشترک بین ما و شماست. نقطه‌ای که حضور ما در کشور شما و حضور شما در کشور ما به نفع هر دو طرف باشد. البته در ذهن هر خودروسازی در دنیا این مساله باشد که همه قطعات را خودش درست می‌کند، خطاست.