گروه خبر: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان روز گذشته با حضور گسترده مردم در سراسر کشور برگزار شد. با وجود اینکه طبق روال دوره‌های گذشته به نظر می‌رسید مردم رای دادنشان را به ساعات پایان رای‌گیری موکول می‌کنند اما این بار صف‌های طولانی از ابتدای زمان رای‌گیری تشکیل شد تا آنجا که به گزارش «ایرنا» به دلیل حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای ثابت واحدهای اخذ رای، صندوق‌های سیار در کنار این شعب اخذ رای در نظر گرفته شد.

در کنار این استقبال، انتخابات روز گذشته با حاشیه‌هایی نیز همراه بود. ازحضور عروس و داماد یاسوجی در صف رای مدرسه تیزهوشان یاسوج تا حضور پرحاشیه مهدی کوچک‌زاده، نماینده مجلس در حسینیه ارشاد و درگیری لفظی مردم با وی و نامه دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی به وزارت کشور در پی ابراز نگرانی از درج عنوان «مصباح» برای یکی دیگر از کاندیدا‌ها توسط وزارت کشور.


نامه مصباح‌یزدی به وزارت کشور

در همین راستا به گزارش «ایلنا» دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی در پی ابراز نگرانی از درج عنوان «مصباح» برای یکی دیگر از کاندیدا‌ها توسط وزارت کشور، تاکید کرد که در نامه‌ای رسمی به ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان، به‌صورت قانونی به این موضوع اعتراض شده و درخواست مراحل پیگیری اصلاح این اشتباه در مرحله شمارش آرا نیز انجام شده است. گفتنی است، این نامه پس از آن منتشر شد که در بنر نصب شده از سوی فرمانداری تهران در شعب اخذ رای، در مقابل نام غلامرضا مصباحی‌مقدم، شهرت وی به‌عنوان «مصباح» و «مصباحی‌مقدم» قید شد. اما دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی در نامه‌اش به فرمانداری تاکید کرده که آرایی با عنوان «مصباح» باید به نام وی ثبت شود. همزمان روز گذشته غلامرضا مصباحی‌مقدم نیز در گفت‌وگو با خبرآنلاین از ارسال نامه‌ای به وزارت کشوردر این باره خبر داد. نامه‌ای که به گفته‌اش در روزهای پیش از این، ارسال شده است. او دراین باره گفت: من از قبل وظیفه خودم را انجام داده و به استانداری و فرمانداری تهران نامه نوشتم و این مساله را که شهرت بنده «مصباح» و همین‌طور «مقدم» است را اعلام کردم.

این موضوع مربوط به این انتخابات هم نیست. بنده این نامه را در دوره قبلی خبرگان، دوره قبلی و فعلی مجلس و انتخابات میان دوره‌ای خبرگان مشهد هم نوشته بودم. چون نام مصباح را برای من می‌نویسند، اگر من اعلام نکنم، آن را به نام من نمی‌خوانند. گاهی حتی نام «مقدم» را برای من می‌نویسند، اگر این را هم اعلام نکرده باشم باز هم آن را برای من نمی‌خوانند. در همین راستا، روز گذشته محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: نامه دفتر آقای مصباح را که درباره تشابه اسمی بود به فرمانداری تهران برای رسیدگی ارجاع دادیم و فرمانداری تهران در حال بررسی این موضوع است. و‌ی همچنین افزود: «علاوه بر نامه دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی، روز گذشته هم حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم مشابه این نامه را نوشته بود که ما هر دو نامه را به فرمانداری ارجاع دادیم تا در این‌باره طبق قانون عمل کنند.» در همین ارتباط به گزارش خبرگزاری فارس، عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: «مشکلی وجود ندارد و این مساله طبق قانون حل می‌شود.»


رای ظریف و هاشمی در حسینیه جماران

در خبری دیگر به گزارش «ایلنا» نخستین فردی که صبح روز گذشته در حسینیه جماران حاضر شد، محمدجواد ظریف به همراه همسر و فرزندش بود که نخستین رای این حوزه انتخابیه را به نام خود ثبت کرد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز روز گذشته به همراه با همسر و دخترش فاطمه در حسینیه جماران حضور یافت.


وزیر بهداشت با لباس اتاق عمل رای داد

سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز روز گذشته در بیمارستان نور تهران و در حالی که لباس اتاق عمل به تن داشت رای خود را به صندوق سیار آرا انداخت.


احمدی نژاد در نارمک

همچنین حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق در مسجد نارمک با حاشیه‌های جالبی همراه بود. او که همراه با حمید بقایی در مسجد نارمک حضور یافته بود در پاسخ به این سوال که که به چه کسی رای می‌دهید گفت: رای من مخفی است.


واکنش فائزه هاشمی

در ادامه این حاشیه‌ها فائزه هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به ادعای حمایت بی‌بی‌سی از پدرش واکنش نشان داد. به گزارش «ایسنا» وی روز گذشته در حسینیه جماران افزود: به نظرم این حرف نوعی فرافکنی است. اوایل انقلاب بی‌بی‌سی از انقلاب هم حمایت می‌کرد آیا باید بگوییم انقلاب انگلیسی است؟


مستربین در صف انتخابات

همچنین به گزارش «ایلنا» مردی با کراوات و عروسک مستربین و صورتی شبیه او، مدتی خبرنگاران و عکاسان حاضر در حسینیه ارشاد را سرگرم کرد.

تکذیب خبر انفجار در بابل

در خبری دیگر به گزارش تابناک، مهرداد ابراهیمی دبیر ستاد انتخابات مازندران خبر انفجار در شهرستان بابل در حین رای‌گیری را کذب محض عنوان کرد. از سوی دیگر عوامل بمب صوتی منفجر شده در فرمانداری شهرستان کوهدشت دستگیر شدند. این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته است. همچنین علی القاصی‌ رئیس کل دادگستری استان فارس از دستگیری ۱۶۵ نفر در استان فارس به دلیل تخلف در تبلیغات خبرداد.


رای مسن‌ترین امام جمعه کشور

در ادامه حاشیه‌ها به گزارش «ایرنا» سیدمحمد علی هاشمی، امام جمعه پیشین شهر خاوران از توابع شهرستان جهرم که با ۹۶ سال سن به‌عنوان مسن‌ترین امام جمعه کشور معرفی شده، روز گذشته در این شهر رای خود را به صندوق انداخت.