گروه خبر: حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: در چند روز گذشته مواردی داشتیم که برخی افراد اعلام کرده بودند ما پیروز انتخابات هستیم که احضار و به آنها تذکر داده شد و گفتند منظورمان این بود که با توجه به وضعیت اجتماعی، اقبال به ما بیشتر است. از سوی دیگر به گزارش «ایرنا» حسینعلی امیری سخنگو و قائم‌مقام وزیر کشور گفت: با توجه به همزمانی برگزاری دو انتخابات، آرایی که اشتباها به صندوق آرا ریخته شود، باطل نمی‌شود و به صندوق مخصوص انتخابات خود بازگردانده می‌شوند. قائم‌مقام وزیر کشور همچنین خبر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر استفاده از 17 میلیون برگه رای را نادرست دانست.

گزارش‌هایی از خرید و فروش رای

در خبری دیگر به گزارش «ایرنا» سیامک ره‌پیک، سخنگوی هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌هایی درباره خرید و فروش رای به این هیات ارسال شده است.


۷ روز وقت برای شکایت از نحوه برگزاری انتخابات

همچنین به گزارش خبرآنلاین، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کسانی که از نحو‌ه برگزاری انتخابات شکایتی داشته باشند، می‌توانند ظرف هفت روز از تاریخ اخذ رای شکایات مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان (یا دفاتر نظارت شورای نگهبان در سراسر کشور) تسلیم کنند.