رای بعیدی‌نژاد به تضمین‌کنندگان توسعه همه‌ جانبه کشور
ایسنا: مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: «پای صندوق‌های رای می‌رویم برای انتخاب افراد صالحی که تداوم توسعه همه‌جانبه کشور را در سایه‌ فرصت‌هایی که در دوره پسابرجام برای ایران فراهم شده است، تضمین می‌کنند.»

حمید بعیدی‌نژاد، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «تا به حال مردم هیچ کشوری نتوانسته‌اند بدون یک انقلاب تمام عیار، حق دخالت در سرنوشت کشور خود از طریق انتخابات را به دست آورند. حتی در مواردی مانند مصر، انقلاب‌های مردمی در مراحل نهایی به دست اقتدارگرایان و مخالفان حق مردم سرکوب شده و به هدف نهایی خود نرسیده‌اند. جمهوری اسلامی ایران از روز اول تشکیل با درایت و حکمت امام بزرگوار، تعیین سرنوشت جامعه به دست خود مردم را به مثابه اصل محوری ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران تعیین کردند. این جمله از سوی مقام معظم رهبری جمله افتخارآفرینی است که فرموده‌اند اگر عده‌ای با نظام هم مخالف هستند در انتخابات شرکت کنند.

بر این اساس انتخابات نقش تعیین‌کننده در تحقق اجرای حق مردم در کشور دارد. در ایران تمامی نهادها و شخصیت‌های قانونی کشورمان یا مستقیم یا غیرمستقیم از سوی مردم و از طریق برگزاری انتخابات برگزیده می‌شوند. شاید عده‌ای از مردم بگویند جامعه توسعه اقتصادی و رفاه می‌خواهد و انتخابات جز موجبات دردسر سیاسی یا امری فرعی و تشریفاتی نیست ولی این یک اشتباه بزرگ است و این بیان خود علامت توسعه نیافتگی است. توسعه واقعی جز از طریق مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌‌ها و انتخاب نهادهای قانونی کشور تضمین نمی‌شود. شرایط سیاسی ایران را نباید با کشورهایی مقایسه کرد که توسعه سیاسی را در حاشیه قرار داده‌اند. انقلاب مردم ایران برای مردم‌سالاری از زمان مشروطیت آغاز شد و مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی کشور از مهم‌ترین هدف‌های انقلابی بوده است. پس پیش به سوی صندوق‌های رای برای انتخاب افراد اصلحی که تداوم توسعه همه‌جانبه کشور را به خصوص در سایه‌ فرصت‌های جدیدی که دوره پسابرجام برای کشور عزیزمان فراهم آورده است تضمین کنند.»