دعوت رئیس‌جمهوری از مردم برای شرکت در انتخابات روز جمعه
گروه خبر: یک روز مانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، حسن روحانی رئیس‌جمهوری با ارسال پیامکی به تک‌تک مردم ایران، از آنها خواست در انتخابات پیش‌رو حضوری گسترده داشته باشند. رئیس‌جمهوری همچنین روز گذشته در جلسه هیات دولت با تاکید بر ضرورت و اهمیت حضور پرشور و یکپارچه ملت ایران در صحنه‌های مختلف تجلی اراده ملی در نظام جمهوری اسلامی، از آحاد مردم دعوت کرد تا یکبار دیگر با حضور گسترده و با نشاط خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، دموکراسی، قدرت ملی و سرمایه اجتماعی کشور را افزون و اتحاد و اخلاق اسلامی را به نمایش بگذارند.

حسن روحانی دیروز در مراسم آغاز پنجاه و پنجمین سالروز تاسیس شرکت هواپیمایی هما نیز با اشاره به انتخابات روز جمعه ۷ اسفند گفت: «مردم ایران به خوبی کاندیداها را می‌شناسند و با درک و فهمشان بهترین‌ها را برمی‌گزینند. پس عده‌ای نباید به‌گونه‌ای با مردم سخن بگویند که به فهم، عظمت و درک این مردم توهین شود.» رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه هیات دولت و در جمع هیات وزیران گفت: «ملت ایران در هفتم اسفند، آزمونی دیگر را پیش‌رو خواهد داشت و مطمئنا بار دیگر همچون سال‌های گذشته که همواره در آزمون‌های ملی سرافراز بوده، سربلند خواهد بود.»به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی با بیان اینکه امروز به واسطه فضای به‌وجود آمده پس از برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه شاهد نشاط ویژه‌ای در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: «حضور مردم در انتخابات، نشان‌دهنده حاکمیت ملی، استقلال کشور و تکیه نظام بر مردم‌سالاری است و در این شرایط هر چه حضور مردم در پای صندوق آرا پرشورتر باشد، نشان از اهتمام مردم برای تعیین سرنوشت خودشان خواهد بود.»


مجلسی برای رونق اقتصادی

روحانی با اشاره به اینکه هیچ‌کس نباید به هر دلیلی از شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق آرا خودداری کند، افزود: «خوشبختانه امروز فضای کشور، بسیار بانشاط است و جناح‌های مختلف لیست‌های گوناگونی ارائه داده‌اند و مردم پرشور در جریان تبلیغات انتخابات حضور دارند و نکته مهم این است که انتخاب در نهایت متعلق به مردم خواهد بود.»رئیس‌‌جمهوری اظهار کرد: «ما باید در آینده مجلسی را داشته باشیم که بتواند برای رونق اقتصادی در کشور و از بین بردن آثار رکود راهگشا باشد.»


توصیه به وزارت کشور

روحانی با بیان اینکه دو انتخابات پیش‌رو اولین آزمایش بزرگ سیاسی دولت یازدهم است، افزود: توصیه من به وزارت کشور ستادهای تبلیغاتی و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در سراسر کشور این است که کاملا از آرای مردم به‌عنوان حق آنها و یک امانت حراست کنند و همه عوامل اجرایی و نظارتی دست به دست هم داده و انتخاباتی بدون هرگونه ‌شائبه را در امنیت کامل برگزار کنند.


انتقاد از بداخلاقی‌های انتخاباتی

روحانی با انتقاد از عده‌ای که در ایام تبلیغات انتخابات اخلاق اسلامی را کنار گذاشته‌اند، گفت: فحاشی، تهمت و توهین هرگز در شأن ملت و مملکت ایران نیست و ارزش ندارد که بخواهیم به‌خاطر جابه‌جایی یک کرسی در مجلس دولت و نظام را تضعیف کنیم؛ بلکه به‌جای توهین و تهمت باید اهداف و برنامه‌های خود را دنبال کنیم. رئیس‌‌جمهوری تاکید کرد: ملت ایران با رأی خود به بداخلاقان نشان خواهند داد که تهمت، بددهنی، بی‌اخلاقی و شکاف در کشور را نمی‌پذیرند و مسیری را که تاکنون برای اعتلای کشور پیموده‌اند، ادامه خواهند داد.


کسی به برجام با چشم بد نگاه نکند

رئیس‌جمهوری همچنین روز گذشته در مراسم آغاز پنجاه و پنجمین سالروز تاسیس شرکت هواپیمایی هما اظهار کرد: ملتی که در ۲۲ بهمن دست استعمار را قطع کردند، به خوبی کاندیداها را می‌شناسند و با درک و فهمشان بهترین‌ها را برمی‌گزینند. به گزارش «ایسنا» او با بیان اینکه باید از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای به‌خصوص آقایان ظریف، عراقچی، صالحی و بعیدی‌نژاد و همه آنهایی که برای برجام تلاش کردند، تشکر کنیم، گفت:‌ کسی به برجام با چشم بد نگاه نکند؛ چراکه برجام افتخار سیاسی ایران است.


دفاع از خرید هواپیما

روحانی همچنین گفت: اینکه گفته شود برجام انجام شد تا هواپیما بخرند و به اروپا بروند سخنی غیرمنصفانه است.‌رسانه‌ای نوشته بود برجام را به ثمر رساندند تا هواپیمای نو برای پولدار‌ها جهت سفر به اروپا بخرند؛ درحالی‌که آنهایی که به عمره، عتبات عالیات و مشهد می‌روند نیز از هواپیما استفاده می‌کنند. همچنین استادان دانشگاه و آنهایی که می‌خواهند بیماران خود را به بیمارستان شهر و کشور دیگر برسانند، نیازمند هواپیما هستند.رئیس‌جمهور گفت: ما کشوری نیستیم که فقط هواپیما بخریم و من در سفری که به پاریس داشتم به رئیس شرکت ایرباس گفتم ما بخشی از ایرباس را خواهیم ساخت و او پذیرفت که بخشی از بال و بدنه هواپیمای ایرباس ازسوی ایران تولید شود.رئیس‌جمهوری تاکید کرد: تقویت صنعت هوایی باعث اقتدار و افتخار کشور خواهد شد.روحانی تصریح کرد: ما برای توسعه کشور به یک ناوگان هوایی تازه نفس نیاز داریم و در همین راستا، افزایش یک و نیم برابری صندلی‌های هوایی موجود در دستور کار است.


نوسازی ایران

روحانی با بیان اینکه امروز همه تصمیم گرفته‌ایم ایرانمان را خانه‌تکانی و نوسازی کنیم، گفت: ناوگان هوایی کشور را بازسازی خواهیم کرد و به آن دوستانی که کم‌لطفی می‌کنند می‌گویم توجه این دولت به جان و آبروی مردم و امید مردم و ملت ایران است.رئیس‌جمهور ادامه داد: ‌تا کی مردم ایران ازسوی ایرلاین‌هایی که در دهه‌های اخیر اطراف ما به‌خصوص جنوب خلیج فارس حضور پیدا کرده‌اند تحقیر شوند و تا کی مردم ما به‌دنبال آژانس‌های هوایی باشند تا با ایرلاین‌های بیگانه به منطقه و جهان پرواز کنند. بلکه مردم ایران باید در هواپیمایی که اینجا تعمیر شده و به لحاظ فنی چک می‌شود و غذایش در ایران تهیه می‌شود و خلبان با تجربه ایرانی و مهماندار مهربان و با اخلاق ایرانی دارد، سفر کنند.


پیامک رئیس‌جمهور به مردم برای شرکت در انتخابات

حسن روحانی، رئیس‌جمهور با ارسال پیامکی از مردم ایران خواست در انتخابات پیش‌رو حضوری گسترده داشته باشند. به گزارش «ایسنا» متن این پیامک به شرح زیر است:

«مردم عزیز ایران؛

کشور، امروز به رأی شما نیاز دارد.

جمعه 7 اسفند، آینده پرامید ایران را رقم بزنیم.»