گروه خبر: به‌دنبال ارائه گزارش جمع‌آوری بنرهای نامزدهای خبرگان رهبری از سوی استاندار تهران به وزیرکشور، روز گذشته سیدحسین هاشمی در گفت‌و‌گو با «ایرنا» با اشاره به دستور وزیر کشور برای پیگیری موضوع جمع‌آوری بنر تبلیغاتی یکی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: این موضوع در دست بررسی است، اما پیگیری‌های انجام شده حاکی از عدم آگاهی ماموران درخصوص آغاز زمان تبلیغات است. وی خاطرنشان کرد: صبح روز ۲۲ بهمن ماه نیز عده‌ای در این رابطه بازداشت شدند که پس از پیگیری‌های انجام شده و براساس موازین قانونی، این افراد آزاد شدند.

همزمان روز گذشته غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضایی در نشست خبری‌اش درباره جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه این بنرهای جمع‌آوری شده دارای محتوای خلاف قانون بودگفت: البته این موضوع در حال بررسی است. به گزارش خبرآنلاین، وی ادامه داد: تعداد بنر، نصب بنر، ابعاد بنر در قانون پیش‌بینی شده است و اگر کسی قبل از شروع رسمی زمان تبلیغات اقداماتی را انجام دهد خلاف قانون است. اژه‌ای همچنین اظهار کرد: آن‌طور که به من اطلاع دادند و در حال حاضر در دست بررسی قرار دارد این است که در ۲۲ بهمن وانتی را پر از بنر با ابعاد مشخص کردند که دارای محتوای خلاف قانون بود و می‌خواستند آنها را توزیع کنند که نیروی انتظامی جلوی آن را گرفته است، البته این موضوع در حال بررسی است. همچنین به گزارش انتخاب آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، طی نامه‌ای به آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی نوشته است: با عنایت به شایستگی‌های علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی جناب‌عالی، جامعه روحانیت مبارز حضرت‌عالی را به عنوان نامزد مورد تایید خود از حوزه انتخابیه استان تهران برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب کرد. در خبری دیگر به گزارش فرارو لیست نامزدهای مورد تایید جامعه روحانیت مبارز برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مشخص شد. به گزارش «ایسنا» نام روحانی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این لیست قرار دارد.

توضیح صداو سیما در مورد سانسور سخنان آیت‌الله‌هاشمی

از سوی دیگر به گزارش «ایرنا» روابط عمومی صداوسیما در پی انتشار مطلبی در برخی پایگاه‌های خبری به نقل از مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نطق انتخاباتی آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، توضیحاتی ارائه کرد.در بخشی از این توضیح آمده است: برنامه تلویزیونی تبلیغاتی آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی مانند سایر نامزدهای محترم بر اساس قانون و رویه یکسان مورد تصویب و تایید کمیسیون نظارت بر تبلیغات تهیه شده و آنچه پخش شده بر اساس مصوبه کمیسیون مذکور بوده؛ بنابراین ادعای مطرح‌شده در بیانیه مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش رسانه ملی در تدوین نهایی این برنامه، غیر‌دقیق و احتمالا ناشی از عدم اطلاع کافی از قانون انتخابات است.