عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشتباه خواندن مسیر دولت در پرداخت یارانه نقدی گفت: پالایش مسیر هدفمندی یارانه‌ها برای حذف حداقل ۲۵ درصد دریافت‌کنندگان یارانه که نیازی به آن ندارند، ضروری است.

ناصرعاشوری قلعه رودخانی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به سیاست‌گذاری اشتباه دولت در پرداخت یارانه نقدی گفت: پرداخت یارانه نقدی عقبگرد کشور و نابودی تولید ملی را به همراه داشته است. نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هدف از اجرای قانون هدفمندی توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه بوده است، تصریح کرد: مسیر هدفمندی با پرداخت‌های نقدی ناهموار شده و مشکلات بسیاری را برای اقتصاد به‌وجود آورده است.این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه تزریق منابع حاصل از هدفمندی به بحث تولید بهترین راهکار برای رشد اقتصادی کشور است، افزود: تا زمانی که مسیر هدفمندی به پرداخت‌های نقدی ختم شود نه بیکاری کاهش خواهد یافت و نه رشدی را در اقتصاد شاهد خواهیم بود.


کاهش آمار بیکاری و ارتقای سطح زندگی بهترین راهکار برای حذف یارانه نقدی

وی ادامه داد: اصلاح مسیر هدفمندی نیازمند شناسایی اقشار نیازمند و همچنین هدایت نقدینگی به سمت تولید است. عاشوری قلعه رودخانی با بیان اینکه کاهش آمار بیکاری و ارتقای سطح زندگی در جامعه بهترین راهکار برای حذف یارانه نقدی است، گفت: زمانی که مردم از سطح زندگی بهتری برخوردار باشند به‌طورحتم خود به تزریق منابع هدفمندی در بخش تولید راضی هستند. وی با تاکید بر اینکه در مسیر پالایش هدفمندی یارانه‌ها باید حداقل 25 درصد از دریافت‌کنندگان یارانه حذف شوند، تصریح کرد: باید بدانیم برای افزایش نقدینگی در جامعه با تزریق منابع هدفمندی نمی‌توان اقتصادی پویا را برای کشور رقم زد. عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس بارها با اعلام آمادگی برای کمک به دولت در جهت حذف دهک‌های پردرآمد مخالفت خود برای ادامه روند فعلی در اجرای هدفمندی را اعلام کرده است.