گروه خبر: رئیس‌جمهوری در سفر یک روزه‌اش به مشهد مقدس تاکید کرد: باید «برجام 2» را برای توسعه کشور آغاز کنیم.حسن روحانی همچنین با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: ماه آینده در هفتم اسفند همه پای صندوق‌های رای خواهیم بود، صندوق‌هایی که برای ملت همواره سرنوشت‌ساز بوده و هست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی که روز گذشته برای افتتاح چند طرح عمرانی، بهداشتی و صنعتی در استان خراسان رضوی،وارد مشهد مقدس شده بود، باتاکید بر اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بسیار مهم است زیرا نه‌تنها از آن جهت که جامعه ما بر مبنای قانون و قانونمداری است، بلکه مجلس نقش فراوانی در توسعه اخلاق ماهیت و معنویت کشور دارد. درادامه رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه حرکت سریع به سمت توسعه با محوریت اشتغال جوانان، در فضای کشور آغاز شده است. گفت: شرط آن وحدت، همدلی، همزبانی، جهاد، فداکاری، حضور در صحنه و اتحاد همه‌قوا خواهد بود. رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: باید از امروز به‌دنبال این باشیم که تا از فرصت برجام برای توسعه کشور استفاده کنیم.


اتصال مشهد به کربلا

به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهوری همچنین روز گذشته همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سفر به مشهد کلید آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن مشهد - تهران و بهره‌برداری از چندین پروژه صنعتی و راهسازی را زد. طرح برقی‌سازی راه‌آهن مشهد - تهران با حل مشکل فاینانس آن در سفر اخیر رئیس‌جمهوری چین به ایران، در قالب کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران ایرانی و چینی اجرایی شده است. از جمله اهداف این طرح راه‌اندازی قطارهای سریع مسافربری برای دستیابی به زمان سیر حرکت در مسیر راه‌آهن مشهد - تهران ظرف مدت شش ساعت است.

حسن روحانی نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی‌شدن راه‌آهن تهران- مشهد، هماهنگی قوا و نهادها را برای سرعت بخشیدن به روند توسعه کشور ضروری دانست و تاکید کرد: توسعه ریلی یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امیداست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی ادامه داد: خط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در آینده به کشورهای آذربایجان و عراق متصل خواهد شد و با اتصال راه‌آهن کشور به شهر بصره در عراق، امیدوارم مردم عزیز و زائران اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین سال آینده با قطار به زیارت مرقد مطهر امام سوم شیعیان شرفیاب شوند.

رئیس‌جمهوری در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر به ملت و مردم خراسان رضوی به‌ویژه شهر مقدس مشهد گفت: مشهد یکی از مراکز اصلی حرکت و توفان انقلاب در سال 56 و 57 بود و مقام معظم رهبری، آیت‌الله واعظ طبسی و شهید هاشمی‌نژاد از ارکان آغاز و هدایت انقلاب در مشهد بودند. رئیس‌جمهوری با اشاره به استعدادهای فراوان داخلی برای توسعه و پیشرفت کشور گفت: هرچه هماهنگی بین دستگاه‌های کشور و نیروهای مسلح افزایش یابد، سرعت رسیدن به اهداف نیز بیشتر خواهد شد. همچنین روز گذشته با حضور حسن روحانی و از طریق ویدئو کنفرانس، چندین پروژه عمرانی، مخابراتی، صنعتی و بهداشتی در سطح استان خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. رئیس‌جمهوری پس از تشرف به بارگاه منور امام رضا(ع) در پایان سفر یک روزه خود مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.