گروه خبر: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شامگاه سه‌شنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: متن کامل برنامه ششم توسعه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ صفحه است. نوبخت با بیان اینکه ۲۸ موضوع بخشی و فرابخشی به تفکیک سال‌های اجرای برنامه ششم از ۹۵ تا ۹۹، اهداف کمی، راهبردها و سیاست‌ها به‌طور کامل و شفاف در لایحه تنظیم شده دیده شده است، تاکید کرد: دولت در تدوین این لایحه نوآوری کرده و تا سطح اقدامات اساسی هم به‌طور جزئی دیده شده و این در حالی است که بخش قابل‌توجهی از این برنامه برای اجرا در حیطه اختیارات دولت است و قابلیت اجرا دارد و بخشی دیگر نیازمند تصویب مجلس است. او گفت که دولت لایحه اجرای احکام برنامه ششم را به مجلس تقدیم کرده که به محض تشکیل کمیسیون تخصصی دولت، تمام برنامه ششم را که ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ صفحه است، به نمایندگان مجلس می‌دهیم.

اقدام دولت بدعت جدیدی است

این در حالی است که احمد توکلی عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس در گفت‌وگوی تلفنی با این برنامه با بیان اینکه هیچ نماینده‌ای برنامه ششم را ندیده است، گفت: این اقدام دولت بدعت و کار جدیدی است و دولت می‌خواهد در حالی که نمایندگان برنامه را ندیده‌اند، لایحه اجرای احکام آن را تصویب کنند. علاوه بر احمد توکلی، مهدی کوچک‌زاده و برخی دیگر از نمایندگان، دیروز؛ غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم نیز با انتقاد از اینکه دولت برنامه ششم را به مقاله تبدیل کرد، گفت: اگر الزامات لایحه برنامه ششم در اسناد پشتیبان بیاید، دیگر قانون نیست و کسی به اسناد پشتیبان مراجعه نمی‌کند، چون مقاله است. در اسناد پشتیبان دست‌های مجلس بسته است و نمی‌تواند وارد آن شود.


نادران: بودجه ۹۵ بلندپروازانه است

از سوی دیگر الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 95 نیز به انتقاد از این لایحه اشاره کرد و در نشست خبری «بحران، رکود و اشتغال» با بیان اینکه بودجه ۹۵ قبل از سال آینده به تصویب مجلس نمی‌رسد و در بهترین حالت بودجه در هفته آخر اسفندماه از کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس می‌رود، گفت: بودجه ۹۵ بسیار بلندپروازانه و غیرواقعی تنظیم شده است؛ پیش‌بینی ۴۰ دلاری برای هر بشکه نفت مبنای کارشناسی ندارد.


برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق؛ یکشنبه‌آتی

در خبری دیگر سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ کل کشور، گفت: یکشنبه هفته آینده کمیسیون تلفیق به منظور تدوین آیین‌نامه داخلی تشکیل جلسه خواهد داد که احتمالا آخرین جلسه این کمیسیون تا پیش از انتخابات هفتم اسفندماه است.