موافقت رئیس‌جمهوری با تامین مالی تکمیل راه‌آهن اردبیل از صندوق توسعه ملی

گروه بنگاه‌ها: وزیر راه و شهرسازی از موافقت رئیس‌جمهور برای تامین مالی پروژه راه‌آهن اردبیل از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد. عباس آخوندی در حاشیه افتتاح ساختمان پزشکان اردبیل در جمع خبرنگاران در خصوص راه آهن اردبیل گفت: مطالعات قبلی این مسیر هم از نظر زمین شناسی و ژئوتکنیک به ویژه مشکل رانش زمین و هم از نظر تامین مالی دچار مشکل بود که پس از انجام مطالعات جدید برخی اصلاحات فنی را انجام دادیم که مهمترین آن انتقال ایستگاه از ۱۰ کیلومتری شهر به داخل شهر اردبیل بود. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایستگاه قبلی را به ایستگاه باری تبدیل کردیم، گفت: مشکل تامین مالی پروژه را نیز که نیاز به حدود هزار میلیارد تومان منابع مالی دارد از دو طریق صندوق توسعه ملی و فاینانس چین پیگیری کردیم.

وی با اشاره به قرارداد ضعیف قبلی این پروژه که با شرکت اوکراینی بود، افزود: این شرکت نه خودش منابع مالی داشت و نه دولت اوکراین به آنها منابع مالی می‌داد.

آخوندی با اشاره به موافقت رئیس‌جمهور برای تامین مالی پروژه راه‌آهن اردبیل از محل صندوق توسعه ملی گفت: فعلا نمی‌توان زمان مشخصی برای این پروژه پیش از عقد قرارداد اعلام کرد.