تمام خطوط ریلی منتهی به تهران چند خطه می‌شوند

مهر:وزیر راه‌و‌شهرسازی اعلام کرد: تمام خطوط ریلی منتهی به تهران چند خطه می‌شوند. عباس آخوندی با بیان اینکه فعال کردن قطار حومه‌ای در دستور کار وزارت راه‌و‌شهرسازی قرار گرفت و فعال شد، گفت: تقریبا تمام راه‌های ریلی منتهی به تهران به تناسب ظرفیت دو خطه، سه خطه و چهار خطه می‌شوند. وی گفت: به‌رغم تمام تنگناهای مالی تعداد قطارهای تهران - قم به ۴ رام قطار افزایش یافت ضمن اینکه به تعداد قطارهای تهران - کرج و تهران - ورامین نیز افزوده شد تا امکان حمل‌و‌نقل حومه‌ای فراهم شود البته قطار حومه ای فقط مخصوص تهران نیست و در اصفهان، شیراز، و مشهد نیز فعال شده است.

آخوندی با بیان اینکه پروژه‌های بسیار مهمی در این دوره فعال شده است، گفت: پروژه‌های ریلی ۶ شهر از جمله رشت، تبریز، ارومیه، همدان، کرمانشاه و سنندج در حال انجام است که امیدوارم طی ۲ سال آینده شبکه پوشش ریلی کشور توسعه یابد و استان‌های بیشتری به شبکه سراسری راه آهن متصل شوند. وی گفت: در حوزه نوسازی ناوگان ریلی نیز اقدامات خوبی رخ داده و اقدامات جدیدی نیز در حال انجام است.

فرانسه بازار ۸۰ میلیارد دلاری بخش حمل‌و‌نقل ایران را از دست ندهد

خبر دیگر اینکه وزیر راه‌و‌شهرسازی در پاریس با اشاره به نیاز بخش حمل‌و‌نقل ایران به خرید ۸۰ میلیارد دلاری هشدار داد اگر فرانسه موضع خود را در قبال ایران تغییر ندهد، ممکن است این فرصت را از دست بدهد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر راه‌و‌شهرسازی در کنفرانسی در آکادمی بین‌المللی دیپلماتیک گفت: بخش حمل‌و‌نقل ایران نیازمند اجرای حدود ۸۰ میلیارد دلار پروژه تجاری و خرید کالا است که شامل بازسازی ناوگان هوایی می‌شود. وی در عین حال هشدار داد اگر فرانسه موضع خود را در قبال ایران تغییر ندهد، ممکن است این فرصت را از دست بدهد.وی افزود: سرمایه‌گذاری احتمالی در بخش حمل‌و‌نقل شامل ۲۵ میلیارد دلار برای ارتقای زیرساخت‌های ریلی و ۳۰ میلیارد دلار در بخش جاده‌ای و بزرگراه‌ها است.

فرانسه یکی از ۶ قدرتی است که در حال مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور است و همواره یکی از سرسختانه‌ترین مواضع را در زمینه لغو تحریم‌های ایران اتخاذ کرده است.

آخوندی افزود: هیچ استراتژی در مورد ایران در فرانسه وجود ندارد و این مایه تاسف است.وی ادامه داد: دیر یا زود مساله هسته‌ای حل خواهد شد و فرانسه باید اکنون در مورد موضع خود تصمیم‌گیری کند.

آخوندی که برای شرکت در نمایشگاه هوایی پاریس به فرانسه سفر کرده، مذاکراتی را با مدیران شرکت‌های فرانسوی از جمله تالس و ایرباس داشته است.وی افزود: به محض کاهش تحریم‌ها ایران هوانوردی مسافری را در اولویت قرار خواهد داد، زیرا ناوگان سالخورده این کشور با ریسک «خارج شدن از خط» طی ۱۰ سال آینده مواجه است.آخوندی ادامه داد: رقابت بین‌المللی جریان خواهد داشت، اما ما هرگز به خودمان اجازه نخواهیم داد مجددا به لحاظ اقتصادی تحت تسلط غرب قرار بگیریم.