مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء با اشاره به موافقت سازمان مدیریت بابت پرداخت یارانه به رجاء بابت نرخ و مسیر‌های تکلیفی، گفت: دولت بابت سال‌های ۹۳ و ۹۴ باید ۹۰ میلیارد تومان به رجاء پرداخت کند. سیدحسن موسوی‌نژاد ‌‌با بیان اینکه‌ نوروز امسال سهم مسافرت در سبد خانوار کاهش یافت، اظهار کرد: البته سهم این کاهش در بخش حمل‌ونقل ریلی از بقیه مدل‌های حمل‌ونقلی کمتر بوده است. وی با اشاره به ضریب اشغال صندلی ناوگان رجاء گفت: اگر قطارهای محلی را از قطارهای بین‌شهری تفکیک کنیم، میانگین ضریب اشغال صندلی قطارهای بین شهری رجاء ۷۵ درصد است که این در مورد قطارهای ۴ تخته و با نرخ بلیت بیشتر، حدود ۹۳ درصد است. مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء با اشاره به اینکه در حال حاضر متنوع‌ترین طیف قیمت‌ها را برای بلیت قطارها داریم، بیان کرد: مردم تمایل دارند به جای‌‌ استفاده از قطارهای ارزان‌تر و با خدمات کمتر، از قطار با کیفیت بیشتر و البته نرخ بالاتر خصوصا در مسیر‌های طولانی استفاده کنند. موسوی‌نژاد ادامه داد: ‌طبق آماری که از ضریب اشغال صندلی قطارهای خود داریم، قطارهای با نرخ بلیت بالاتر، بیشترین ضریب اشغال را دارند و با وجود آنکه در قطارهای ارزان‌قیمت، برخورد با مسافران و ایمنی نظیر قطارهای با کیفیت‌تر است و فقط برخی خدمات فرق می‌کند، اما تقاضا برای استفاده از ناوگان با خدمات بیشتر، زیاد‌تر است.

تصمیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اختصاص یارانه به رجاء در اسفند ۹۳

موسوی‌نژاد بیان کرد: از ابتدای سال ۹۳ فعالیتی برای تعیین تکلیف مسیرها و نرخ‌های تکلیفی رجاء داشتیم که در پایان سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پذیرفت بابت این مسیرها و نرخ‌های تکلیفی یارانه به رجاء و نرخ‌های تکلیفی اختصاص ‌یابد. وی گفت: نامه کارشناسی مربوطه به امضای معاونت بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رسید اما در پایان سال ۹۳ قرار داشتیم و موفق نشدیم رقمی از خزانه دریافت کنیم.

۹۰ میلیارد تومان بابت نرخ و مسیر‌های تکلیفی از دولت طلب داریم

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء افزود: ابتدای امسال مجددا‌ نامه‌ای با امضای وزیر راه و شهرسازی در این باره به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال شده است تا یارانه مربوط به سنوات گذشته و امسال را دریافت کنیم و به نظر می‌رسد مسوولان کشور قانع شده‌اند در مواردی که نرخ‌های تکلیفی کمتر از قیمت تمام شده ما است باید یارانه را به رجاء پرداخت کنند.

موسوی‌نژاد درباره میزان طلب رجاء از دولت بابت نرخ و مسیرهای تکلیفی بیان کرد: بابت سال‌های ۹۳ و ۹۴ باید دولت ۹۰ میلیارد تومان به رجاء پرداخت کند.