فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک متشکل از ۱۲ انجمن، اتحادیه و کانون صنفی، انجمن صنایع ریلی ایران و دیگر انجمن‌های فعال در این صنعت در بیانیه‌هایی جداگانه خطاب به نمایندگان مجلس حمایت خود را از ابقای عباس آخوندی به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فدراسیون حمل‌و‌نقل و لجستیک ایران متشکل از انجمن پایانه‌داران بنادر ایران، انجمن صنعت بانکرینگ ایران، انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس، انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی اردبیل، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل سنگین، کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی حمل‌ونقل مسافر کشور، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، مجمع ایران برای فردا- تولید، صادرات، خدمات حمل‌ونقل و لجستیک و انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی مالکان کامیون ایران حمایت خود را از عملکرد آخوندی در دولت یازدهم در بیانیه‌ای اعلام کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است:

بخش حمل‌ونقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه‌بر تحت‌تاثیر قرار دادن فرآیند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‌شود. حمل‌ونقل، با ایفای نقش رابط میان بازار مصرف، به مثابه پایه‌های پلی است که بخش‌های مختلف جوامع با عبور از روی آن، به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کنند. حمل‌ونقل در جمهوری اسلامی ایران، دورانی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته که ویژگی اصلی آن تلاش برای دستیابی به جایگاهی والاتر و فردایی بهتر است. وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم و با حضور جناب آقای عباس آخوندی با شناسایی دقیق مشکلات هر بخش و گماردن افراد متعهد و متخصص در سمت‌های حساس مدیریتی در سازمان‌های تخصصی دریایی، ریلی، جاده‌ای، هوایی، شهرسازی و شرکت‌های متعدد تخصصی عزم سازمانی را ایجاد کردند تا برای توسعه حوزه ماموریت و مسوولیتشان و جبران عقب‌افتادگی‌های این وزارتخانه پر مسوولیت و بزرگ و برای به روز کردن و کارآمد ساختن حوزه‌های بندری و دریایی، ریلی، جاده‌ای، هوایی، شهرسازی و مسکن در مسیر تحقق پیشرفت کشور، از سرمایه عظیم اجتماعی جامعه استفاده بهینه و شایسته کنند.

اعلام حمایت انجمن صنایع ریلی ایران

به گزارش «ایلنا» انجمن صنایع ریلی نیز در بیانیه‌ای حمایت خود را از عملکرد آخوندی در طول چهار سال گذشته در دولت یازدهم اعلام کرده است. در این بیانیه آمده است: توسعه ریلی قطعا یکی از اولویت‌های دولت محسوب می‌شود و برای آن اهمیت بالایی قائل است و به نسبت گذشته تلاش‌های گسترده‌ای در جهت بررسی و رسیدگی به مشکلات صنعت ریلی صورت گرفته است. خوشبختانه نگاه و حمایت دولت از بخش ریلی باعث شده تا چراغ امید در دل فعالان این صنعت روشن شود و شاهد همراهی و همدلی دولت با بخش خصوصی هستیم و نقش این حوزه در تدوین برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات کارشناسی پررنگ‌تر شده است. مصداق بارز آن حضور گسترده و پرشور صنایع و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و سازندگان تجهیزات و قطعات در نمایشگاه بین‌المللی ریلی سال جاری بوده که رشد و ارتقای کیفی آن نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده است.

«رستاخیز و انقلاب ریلی» که محور توسعه کشور قلمداد می‌شود از شعار و بیانات وزیر محترم راه و مسکن و شهرسازی است. ما اعتقاد راسخ داریم جناب آقای دکتر آخوندی با تمام توان و قدرت در تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید. دولت یازدهم و شخص وزیر محترم راه و شهرسازی تلاش‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مالی در زمینه توسعه ریلی انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد که در این راستا تهیه بسته حمایتی از صنایع ریلی داخلی که با پیگیری و دستور ایشان توسط کارگروهی متشکل از مسوولان دولتی و با نظر و مشورت صاحبان صنعت و متخصصان این حوزه در حال انجام است می‌تواند تحول بزرگی در توسعه و گسترش صنعت حمل‌ونقل ریلی را فراهم کند. انجمن صنایع ریلی ایران به نمایندگی از شرکت‌های تولیدکننده واگن و لکوموتیو و سازندگان تجهیزات و قطعات حمایت خود را از وزیر پیشنهادی اعلام می‌کند و امیدوار است نمایندگان محترم ملت با رای اعتماد موجبات دلگرمی بیشتر بخش خصوصی و تحقق اهداف توسعه حمل‌ونقل ریلی را فراهم کنند.