اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه استان بوشهر کارکردی ملی برای کشور دارد، گفت: اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز باید با جدیت پیگیری و در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط راهکارهای تامین مالی این پروژه بررسی شود. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان بوشهر، این استان را یکی از قطب‌های اصلی انرژی کشور برشمرد و افزود: حجم بالای صادرات نفت و گاز و وجود میادین مشترک در استان بوشهر از امتیازات و ویژگی‌های مهم این استان است که باعث شده استان بوشهر کارکردی ملی برای کشور داشته باشد.

جهانگیری همچنین با اشاره به پروژه احداث راه‌آهن بوشهر- شیراز، ضرورت اجرا و تکمیل این طرح را مورد تاکید قرار داد و از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست، جلسه‌ای با حضور سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط برای بررسی راهکارهای تامین مالی این پروژه برگزار و موضوع را با جدیت پیگیری کنند. جهانگیری با بیان اینکه بخش زیادی از مردم استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان از راه کالاهای ملوانی و ته‌لنجی امرار معاش می‌کنند، بر لزوم تعیین سازوکاری برای حمایت از فعالان در این زمینه و ساماندهی این نوع اشتغال تاکید کرد و افزود: طرح ساماندهی کالاهای ملوانی که در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است باید هرچه سریع‌تر نهایی و در جلسه هیات وزیران تعیین تکلیف شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه مردم این استان در همه مقاطع حضور به‌موقع داشته و قوت قلب برای کشور بوده‌اند، گفت: آنان در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری نیز با رأی بالا و آگاهانه به دکتر روحانی نقش خود را ایفا کردند. در این جلسه استاندار بوشهر نیز گزارشی از آخرین وضعیت استان در بخش‌های مختلف ارائه کرد و به تشریح برخی مشکلات و کاستی‌های استان پرداخت. نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست، مهم‌ترین دغدغه‌ها و اصلی‌ترین چالش‌های استان را تشریح کردند و خواستار توجه بیش از پیش دولت برای حل مسائل استان بوشهر شدند. ساماندهی کالای ملوانی، اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز و همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران این استان از مهم‌ترین درخواست‌ها و پیشنهادهای نمایندگان مردم استان بوشهر در این جلسه بود.