مدیرعامل راه‌آهن در بازدید اعضای کمیسیون عمران از خط آهن تهران-قزوین اعلام کرد: تا پایان کار دولت یازدهم طول مسیرهای دوخطه راه‌آهن در کشور به ۱۳۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده مدیر عامل راه‌آهن در این بازدید با ارائه توضیحاتی درباره روند پیشرفت پروژه ریلی تهران- قزوین، کمبود منابع مالی را در بخش ریلی یک چالش بزرگ عنوان کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت شبانه‌روزی در اجرای این پروژه قابل تحسین است، افزود: بهره‌برداری از این مسیر ریلی می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور ایفای نقش کرده و علاوه بر افزایش امنیت سفر از ترافیک و آلودگی هوا بکاهد. مدیرعامل راه‌آهن اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت برای توسعه شبکه حمل‌ونقل از جمله در حوزه ریلی، در کنار این طرح تا پایان امسال شاهد چهار خطه شدن خط آهن تهران -کرج و دو خطه شدن خط آهن کرج - تهران خواهیم بود. به گفته مدیرعامل راه‌آهن تا پایان کار دولت یازدهم طول مسیرهای دوخطه راه‌آهن در کشور به ۱۳۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

مدیر عامل راه‌آهن با تاکید براینکه افزایش سهم بار برای راه‌آهن در اولویت اول است، گفت: کشورهای منطقه خواهان ترانزیت کالا از طریق مسیر ریلی ایران هستند و از این طریق می‌توانیم به درآمدهای قابل توجه برای پیشرفت و تکمیل خطوط ریلی دست یابیم. خط آهن تهران -قزوین به طول ۱۴۲ کیلومتر و خط آهن در دست احداث قزوین- رشت نیز دارای ۱۶۴ کیلومتر طول است که برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال و تا خاتمه کار دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد. با اتصال خط آهن قزوین به آستارا و تکمیل کریدور شمال به جنوب، بنادر عباس در ایران و هلسینکی در شمال اروپا به یکدیگر متصل می‌شوند و امکان رشد جابه‌جایی بار و مسافر فراهم می‌شود. همچنین این خط آب‌های گرم خلیج‌فارس را به آب‌های سرد اروپا متصل می‌کند.

توسعه و تعالی حمل‌ونقل ریلی با تکیه بر غیرت کارکنان راه‌آهن

سعید محمدزاده همچنین در مراسم معارفه خود گفت: اگرچه یکی از شاخه‌های درخت ۸۰ ساله راه‌آهن در سانحه تصادم دو قطار مسافربری شکسته شد، اما به دلیل ریشه، عرق و غیرت کارکنان راه‌آهن کشور مسیر توسعه و تعالی را با سرعت پیش خواهد رفت. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی به دلیل اعتماد به وی اظهار کرد: امیدوارم در این شرایط سخت با کمک خداوند متعال، اعضای هیات‌مدیره و کارکنان راه‌آهن بتوانم راه پر تلاش دکتر پورسیدآقایی و امواج عظیم توجه به راه‌آهن که ایشان راه‌اندازی کرد را ادامه دهیم. وی افزود: به‌طور حتم و با توجه به شناخت شخصی و خلوص نیت قلبی دکتر پورسیدآقایی اقدامات ایشان در زمینه راه‌آهن و قبول مسوولیت اجتماعی از جانب وی به دلیل حس همدردی با مردم شریف و بازماندگان حادثه برخورد دو قطار مسافربری جزو اعمال صالح در کارنامه ایشان ثبت خواهد شد. به گفته مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن، اگرچه یکی از شاخه‌های درخت ۸۰ ساله راه‌آهن در سانحه تصادم دو قطار مسافربری شکسته شد، اما به دلیل ریشه، عرق و غیرت کارکنان راه‌آهن کشور مسیر توسعه و تعالی با سرعت پیش خواهد رفت.