برخورد دو قطار در سمنان حادثه آفرید

حدود ساعت ۸ صبح رو‌ز جمعه دو قطار مسافر‌ی سمنان - مشهد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا و‌ ‌تبریز- مشهد متعلق به شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء در ایستگاه هفت‌خوان در ناحیه راه‌آهن شمال شرق کشور بین دامغان و سمنان با یکدیگر برخورد می‌کنند که‌ این حادثه به کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران انجامید. در این حادثه قطار ‌تبریز‌- مشهد در ایستگاه هفت خوان بین دامغان و سمنان در بلاک فرعی متوقف بوده است که قطار ‌سمنان-مشهد از پشت به این قطار برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌در این حادثه لکوموتیو‌ قطار ‌سمنان‌- مشهد و تعدادی از واگن‌های دو قطار‌ دچار حریق‌ و برخی واگن‌‌ها از ریل خارج می‌شوند. ‌مدیرکل روابط‌عمومی راه‌آهن در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ‌‌تیم بررسی سانحه راه‌آهن ‌به محل حادثه اعزام شد و هم‌اکنون در آنجا مستقر شده است. صادق سکری با تاکید بر اینکه آمار جان‌باختگان و مصدومان این حادثه هنوز مشخص نشده است، گفت: سازمان امداد و نجات و هلال‌احمر در حال کمک به مصدومان و انجام فعالیت‌های امدادی هستند؛ تعدادی از واگن‌ها از قطار جدا شده و برخی از واگن‌ها در حال آتش‌سوزی است که مسافران آن تخلیه شده‌اند. وی ادامه داد: سانحه قطار مسافری مذکور موجب مسدود شدن خط شد. مدیرکل روابط‌عمومی راه‌آهن بیان کرد: قطار تبریز- مشهد که متوقف بود، ۱۱ سالن مسافری داشت که ۳ واگن آن در این حادثه دچار مشکل شد و ۸ واگن سالم بودند، بنابراین با تلاش ماموران راه‌آهن، این سه واگن حادثه‌دیده از قطار منفک شد.

سکری ادامه داد: مسافران قطار دوم که حدود ۱۰۰ نفر بودند از قطار حادثه‌دیده تخلیه‌ و به این ۸ سالن منتقل شدند. مدیرکل روابط‌عمومی راه‌‌آهن همچنین از انتقال ۱۰۰ نفر از مسافران قطار حادثه‌دیده سمنان-مشهد به قطار دوم (تبریز-مشهد‌) خبر داد و گفت: قطار ‌تبریز-مشهد به سمت مشهد مقدس اعزام شد‌. هنوز اطلاع دقیقی از تعداد کشته‌شدگان این حادثه در دست نیست اما تاکنون اخباری از احتمال جراحت بیش از ۶۰ تن و کشته شدن ۱۵ تن از هموطنانمان اعلام شده است.

129 کشته در حادثه خروج قطار از ریل در هند

منابع بیمارستانی ایالت اوتارپرادش هند اعلام کردند تعداد تلفات خروج قطار از ریل در شهر کانپور این ایالت دست‌کم به ۱۲۰ کشته و ۲۰۰ مجروح رسید. به گزارش «ایرنا» حادثه خروج ۱۴ واگن قطار از ریل درساعت ۳ صبح روز یکشنبه گذشته به وقت محلی و هنگامی که مسافران در خواب بودند رخ داد. به گفته مقامات محلی به علت وخامت حال تعدادی از مصدومان احتمال افزایش جان‌باختگان این حادثه وجود دارد. نارندرا مودی نخست‌وزیر هند با تسلیت به بازماندگان این حادثه اعلام کرد به خانواده قربانیان این حادثه مبلغ ۲۰۰ هزار روپیه و به مصدومان ۵۰ هزار روپیه پرداخت می‌شود. براساس این گزارش، حوادثی از این قبیل درهند بسیار اتفاق می‌افتد که بیشتر آنها براثر خطای فردی، فرسوده بودن قطارها و تجهیزات راه‌آهن رخ می‌دهد. این بار نیز ساختار قدیمی راه‌آهن هند حادثه آفرید. به گفته کارشناسان قطار ایندور- پتنا بیش از ظرفیت خود مسافر داشته است.

برخورد دو قطار در سمنان حادثه آفرید

برخورد دو قطار در سمنان حادثه آفرید