‌اختصاص ۵۹۴ رام قطار مسافری برای پایان ماه صفر

خبرگزاری فارس: معاون مسافری راه‌آهن از اختصاص ۵۹۴ رام قطار مسافری با ظرفیت ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ صندلی همزمان با ایام ۲۸ و ۳۰ صفر به‌منظور رفاه حال زائران امام رضا (ع) خبر داد و گفت: تا ۱۵ روز آینده قطار مسافری نخجوان-مشهد راه‌اندازی خواهد شد. ‌به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران میرحسن موسوی اظهارکرد: در ایام اربعین حسینی قطار سیستمی تهران - کربلا را راه‌اندازی کردیم و حرکت این قطار از این پس هر سه‌شنبه به سمت کربلا و بالعکس تداوم خواهد داشت.

وی افزود: با توافق صورت گرفته با کشور جمهوری آذربایجان ‌واگن‌های مسافری آنها در مسیر جلفا-مشهد مورد آزمایش قرارگرفت و مقرر شده تا قطار نخجوان-مشهد را راه‌اندازی کنیم‌‌. موسوی تصریح کرد: پیش‌بینی شده بود تا راه‌اندازی این قطار در ایام ۲۸ صفر عملیاتی شود و در حال حاضر منتظر اعلام راه‌آهن‌آذربایجان در این زمینه هستیم‌. به گفته وی به‌طور قطعی ظرف ۱۵ روز آتی شاهد راه‌اندازی قطار نخجوان-مشهد خواهیم بود و براساس توافق صورت گرفته این قطار هر هفته ۲ سرویس رفت و برگشت درمسیر نخجوان- مشهد تردد خواهد داشت. معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: در ایام اربعین تا امروز ۵۷ هزار مسافر از شهرهای تهران و مشهد به سمت خرمشهر جا‌به‌جا شده است و با توجه به تعداد بلیت فروش رفته پیش‌بینی می‌شود تا ۴ روز آتی این تعداد به ۸۸ هزار نفر برسد.

وی افزود: در همین راستا قطار محلی خرمشهر -شلمچه به صورت رایگان تا امروز ۱۱۰ هزار مسافر جابه‌جا شده و پیش‌بینی می‌شود که ظرف ۴ روز آتی ‌این تعداد به ۱۴۰ هزار نفر برسد. موسوی در خصوص برنامه حرکت قطارها در ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) گفت: برای رفاه حال زائران امام هشتم (ع) ۵۹۴ رام قطار مسافری با ظرفیت ایجادی ۱۹۱ هزار و ۵۰۰صندلی به صورت رفت و برگشت به مقصد مشهد پیش‌بینی شده که از ۴ تا۱۴ آذرماه به‌صورت رفت و برگشت به مقصد مشهد تردد داشته باشند. وی افزود: از این تعداد قطار ۳۳ رام با حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در مسیر تهران پیش‌بینی شده تا خدمات مناسبی را به زائران امام هشتم(ع) ارائه شود. معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه بلیت همه این قطارها به صورت آنلاین در سیستم فروش وجود دارد، گفت: تا‌کنون ۹۰ درصد از این تعداد بلیت به فروش رفته و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ درصد باقی مانده ظرف ۲ تا ۳ روز آینده به فروش برسد.