کترینگ بین‌المللی «دونا» به‌عنوان بزرگ‌ترین نمونه آن در خاورمیانه در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین «فردریش اشتیفت» سفیر اتریش در تهران گشایش یافت. فاز نخست این کترینگ با قابلیت تولید ۴٠ هزار سرویس پذیرایی در انواع مختلف ایرانی و فرنگی در طول شبانه روز به بهره‌برداری رسید. این کترینگ قادر به تامین همه نیازمندی‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی و شرکت‌های وابسته تا ١٠ سال آینده است.

کترینگ به صنعت پذیرایی، آماده‌سازی و طبخ غذا و نوشیدنی در یک محل و ارائه آن در محلی دیگر گفته می‌شود که اغلب در صنعت حمل‌ونقل مسافر اعم از هواپیمایی، قطار و جاده شناخته شده است. وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای آغاز به‌کار دولت یازدهم، پیگیر ارتقای جایگاه صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور بودیم که در آن علاوه‌بر توسعه زیرساخت‌ها، باید به بهبود کیفیت ارائه خدمات از جمله امنیت، سرعت، دقت و قدرت رقابت قیمتی پرداخت. آخوندی افزود: ایران نیازمند تغییر چهره حمل‌ونقل ریلی خود است به‌گونه‌ای که آحاد مردم به آن در حد و اندازه صنعت حمل‌ونقل هواپیمایی اعتماد کرده و لذت ببرند. وی بیان کرد: یکی از مباحث مهم در صنعت حمل‌ونقل ریلی، چگونگی پذیرایی از مسافران در طول سفر است که باید با کیفیت بالا و در سطح استانداردهای بین‌المللی انجام شود.

آخوندی با اشاره به افتتاح کترینگ «دونا» خاطرنشان کرد: این هدف مهم امروز محقق شد که با یک سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی - اتریشی به انجام رسیده است. وی گفت: افزایش رفاه مسافران، ایجاد اشتغال و افزایش قدرت ریلی ایران در عرصه بین‌الملل، سایر مزایای انجام این مهم است. وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این مشارکت، سرآغاز سرمایه‌گذاری‌های مختلف در بخش‌های مختلف صنایع حمل‌ونقل کشور خواهد بود و مهم آن است که اعتماد و سرمایه اجتماعی لازم در کشور ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای دوره‌های بلندمدت وارد ایران شوند. وی ابراز امیدواری کرد که با فضای جدید به وجود آمده در پسابرجام و بازگشت ایران به فضای سیاسی و اقتصادی بین‌المللی، سهم ایران در اقتصاد جهانی بیش از پیش افزایش یابد.