شیوع_کرونا

با وجود کاهش تعداد درگذشتگان کرونایی در کشور اما آخرین خبرها از روند صعودی شیوع و ابتلا در برخی از استان‌ها از جمله خوزستان حکایت می‌کند. از سوی دیگر بروز پدیده گرد و غبار موجب شد تا ادارات و بانک‌های استان روز گذشته تعطیل شوند. برخی از کاربران نوشتند که بعد از پروسه گرد و خاک، خوزستان وارد پروسه شرجی و خرماپزون می‌شود. برخی هم نوشتند که اگر از کرونا نمیریم، حتما از گرد و خاک خواهیم مرد.

  مهاجران_افغانی

انتشار اخباری درباره به رودخانه انداختن برخی از اتباع افغانی توسط نیروهای مرزبانی ایران، واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. اگرچه این خبر بلافاصله از سوی مقامات ایران تکذیب شد اما والی هرات در توییتی تهدید‌آمیز خطاب به ایران نوشت: «روزی تصفیه‌ حساب خواهیم کرد.» در واکنش به این ادعا برخی از فعالان مجازی با اشاره به صحنه‌سازی دشمنان به حضور چند دهه هزاران مهاجر افغانی در ایران اشاره کردند.

  اصلاح_قانون_انتخابات

مخالفت آیت‌الله جنتی با طرح اصلاح قانون انتخابات روز گذشته در فضای مجازی واکنش‌هایی را در پی داشت. دبیر شورای‌نگهبان گفت طرح اخیر مجلس با سیاست‌های کلی انتخابات نسبتی ندارد و با هدف بی‌خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است. برخی از کاربران مصوبه مجلس را گام بلندی برای اصلاح قانون انتخابات ارزیابی کرده و برخی دیگر اظهارات جنتی درباره مصوبه مجلس را مخالفت با انتخابات آزاد دانستند.

  تحریم_تسلیحاتی

هشدار رئیس‌جمهور مبنی بر پذیرفته نشدن «تخطی» از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، روز گذشته واکنش فعالان مجازی را برانگیخت. برخی کاربران نوشتند: «تهدید به «پایان برجام» در صورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران نه کافی است، نه بازدارنده. ایران باید به سهم خود پایان ان‌پی‌تی را اعلام کند.» روحانی گفت که چنین خطایی عواقب وخیمی خواهد داشت.