سناتور_ آمریکایی

دیدار ظریف با سناتور آمریکایی در حاشیه کنفرانس مونیخ، واکنش‌هایی در فضای مجازی به همراه داشت. درحالی‌که پمپئو ابراز امیدواری کرد دیدار سناتورمورفی با ظریف در راستای منافع آمریکا باشد، سخنگوی وزارت‌خارجه هم دیدار ظریف را بخشی از دیپلماسی عمومی برشمرد. ترامپ هم گفت دموکرات‌ها درحال خیانت به مردم هستند. ظریف پاسخ داد که «ترامپ و پمپئو از اینکه سناتور آمریکایی واقعیات را از زبان وزیرخارجه ایران بشنود، هراسانند.»

 کرونا _ در _قم

اعلام رسمی دو مورد شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در قم از سوی وزارت بهداشت واکنش‌های زیادی در فضای مجازی داشت. درحالی‌که شهرداری تهران با نورپردازی برج آزادی، برای حمایت از چین در مبارزه با ویروس کرونا، عبارت قوی باش ووهان را در این نورپردازی ثبت کرده بود، برخی کاربران هم با هشتگ # قوی باش _ قم به حمایت از مردم قم پرداختند. برخی کاربران هم دوباره توصیه‌های بهداشتی را منتشر کردند.

  جعبه_ سیاه

در چهلمین روز از سقوط هواپیمای اوکراینی، اختلافات بر سر نحوه بازگشایی جعبه سیاه همچنان ادامه دارد. وزیرخارجه کشورمان گفت: «قادر به خواندن جعبه سیاه نیستیم، اما آن را تحویل نمی‌دهیم.» وزیرخارجه کانادا هم تاکید کرد که انتقال تجهیزات رمزگشایی جعبه سیاه به ایران ممکن نیست. درحالی‌که وزیر راه و شهرسازی از احتمال بازگشایی جعبه سیاه در کشور ثالث با حضور ایران خبرداد وزیر دفاع گفت که جعبه سیاه هواپیمای اوکراین آسیب جدی دیده است.

  زنان_ورزشگاه

نامه جدید فیفا به فدراسیون فوتبال و تعیین ضرب‌الاجل درباره حضور زنان در بازی‌های مقدماتی جام جهانی، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ داخلی، این هفته بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. زنان ایران در ۲ سال گذشته ۳ بار اجازه حضور در استادیوم پیدا کرده‌اند؛ بازی پرسپولیس‌ - کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا، بازی دوستانه تیم‌های ملی ایران و بولیوی و بازی تیم‌های ملی ایران و کامبوج در انتخابی جام‌جهانی ‌۲۰۲۲.