جوزف لا

در سال ۱۹۷۸ نام کسب‌وکار خانوادگی را به اورگو (Evergo Industrial Enterprise) تغییر داد و محصولات تولیدی این شرکت تنوع بیشتری پیدا کرد و علاوه بر پنکه سقفی، هیتر و محصولات روشنایی را دربرگرفت. در سال ۱۹۸۵ شرکت وارد سرمایه‌گذاری‌های سهامی و مدیریت املاک شد. در نهایت لا به بزرگ‌ترین سهامدار شرکت توسعه املاک Chinese Estates تبدیل شد و ۴۳ درصد سهام آن را به‌دست آورد.

در سال ۲۰۰۶ ثروت جوزف لا به حدی زیاد  شد که او به جرگه میلیاردرها پیوست. اما در سال ۲۰۱۲ او و برادرش از طرف دادگاه ماکائو با اتهام رشوه‌خواری و پولشویی مواجه شدند.

آنها ابتدا این اتهام را رد کردند، اما در مارس ۲۰۱۴ اتهام آنها اثبات شد و جوزف لا به پنج سال و سه ماه حبس محکوم شد. اما او خودش را تسلیم نکرده و همچنان فراری است. جوزف لا در سال ۱۹۷۷ ازدواج کرد که این ازدواج در سال ۱۹۹۲ به طلاق انجامید. او یک پسر و یک دختر از این ازدواج دارد که پسرش لا مینگ وای بعد از محکوم شدن جوزف در دادگاه، هدایت شرکت را بر عهده گرفته است.

جوزف لا دو فرزند هم از ازدواج دومش دارد. دخترش ژوزفین در سال ۲۰۰۸ و همزمان با به دنیا آمدن نوه‌های دوقلوی او (فرزندان پسر بزرگش) به دنیا آمد.

در مه ۲۰۰۷، لا جزو هفت نفر اولی بود که هواپیمای بویینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر را برای استفاده شخصی خرید. او یک مجموعه‌دار هنری بزرگ است و تاکنون چند الماس گران‌قیمت از مجموعه‌های هنری خریداری کرده است؛ از جمله یک الماس آبی ۰۳/ ۷ قیراطی که آن را به ارزش ۵/ ۹ میلیارد دلار برای دخترش ژوزفین خریداری کرد.

او در سال ۲۰۱۶ از همسر دومش جدا شد و برای بار سوم ازدواج کرد. در سال ۲۰۱۷ به‌دلیل تشخیص بیماری قلبی، کلیوی و دیابت، بیشتر ثروتش را به نام همسر جدید و فرزندانش کرد.

 

در سال ۲۰۰۶ ثروت جوزف لا به حدی زیاد شد که او به جرگه میلیاردرها پیوست. او یک مجموعه‌دار هنری بزرگ است و تاکنون چند الماس گران‌قیمت از مجموعه‌های هنری خریداری کرده است.