تعویض هارد و ویندوز

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، تعویض هارد دیسک و نصب مجدد سیستم‌عامل است، اهمیت تهیه پشتیبان (Backup) در اینجا مشخص می‌شود. اگر قبلا از داده‌ها و اطلاعات لپ تاپ خود بکاپ تهیه کرده باشید، اکنون برای تعویض کامل ویندوز و هارد دیسک، مشکلی نخواهید داشت. ویندوز را به دو دلیل حتما تعویض کنید. اول اینکه چون هارد دیسک خود را ارتقا می‌دهید، پس نیاز به تعویض ویندوز دارید و دوم اینکه از لحاظ امنیتی هم این کار شدیدا توصیه می‌شود.

  یک کروم بوک بسازید

کروم بوک یک لپ تاپ معمولی با قدرت پردازشی محدود است که از رابط کاربری گوگل که به توان پردازشی زیادی نیاز ندارد، استفاده می‌کند. می‌توانید از سیستم‌عامل کرومیوم به‌عنوان سبک ترین سیستم‌عامل برای لپ تاپ خود استفاده کنید.

   فضای ذخیره‌سازی داشته باشید

اگر هارد دیسک لپ‌تاپ شما به اندازه کافی فضا دارد، می‌توانید NAS را راه‌اندازی کنید. NAS یک فضای ذخیره‌سازی بزرگ برای ذخیره اطلاعات و دسترسی به آنها از طریق WAN یا LAN است. با راه‌اندازی NAS می‌توانید به تمام اطلاعات ذخیره شده از طریق سیستم‌ها، گوشی و تبلت دسترسی داشته باشید. به جای اینکه عکس و فیلم را در فضای ابری ذخیره کنید، می‌توانید در NAS آنها را ذخیره کنید.

  سیستم‌عامل بهتر برای قدیمی‌ها

اگر به‌دنبال سبک‌ترین سیستم‌عامل برای لپ‌تاپ قدیمی خود هستید لوبونتو سبک‌ترین ویندوز برای لپ تاپ قدیمی شما است. این سیستم‌عامل براساس لینوکس و اوبونتو ساخته شده است و برای لپ‌تاپ‌هایی که رم پایین و پردازنده‌های قدیمی دارند بسیار مناسب است. این سیستم‌عامل در سه پکیج مختلف عرضه می‌شود که نسخه حداقل آن نیاز به ۱۲۸ مگابایت رم دارد. لوبونتو بهترین ویندوز برای لپ تاپ قدیمی شما محسوب می‌شود.