رزمایش_مشترک_دریایی

برگزاری مانور دریایی بی‌سابقه میان ایران، چین و روسیه این هفته از چشم کاربران فضای مجازی دور نماند. برخی از فعالان مجازی با انتشار تصاویری از این اقتدار دریایی نوشتند که پیام این رزمایش این است که ایران منزوی شدنی نیست. برخی دیگر این رزمایش را چشم غره نظامی ایران به قدرت‌های جهانی غرب دانستند. برخی از کاربران هم حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی را برای انحراف افکار عمومی جهان از برگزاری این رزمایش دانستند.

  ظریف

همزمان با سفر وزیر خارجه کشورمان به روسیه و چین برخی کاربران فضای مجازی نسبت به سفر دیپلمات ارشد کشورمان طی روزهای آینده به نیویورک واکنش نشان دادند؛ درحالی‌‌که قرار است ظریف در نشست شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کند، برخی فعالان مجازی سفر او به نیویورک بعد از سفر روحانی به ژاپن و نیز مذاکرات ظریف با پادشاه عمان را، حامل پیامی احتمالی ارزیابی می‌کنند.

  استعفای_تاج

 پس از آنکه دومین حمله قلبی رئیس فدراسیون فوتبال او را مجاب کرد تا از سمت خود استعفا کند، برخی کاربران فضای مجازی درباره این استعفا و شرایط فدراسیون فوتبال نوشتند. مدیریت مهدی تاج در فدراسیون فوتبال ایران، بحث‌های زیادی به همراه داشته است. یکی از کاربران نوشت: «استعفا آغاز فصل رسیدگی به همه پرونده‌های سال‌ها مسوولیت در مدیریت فوتبال کشور است.»

  مهران_مدیری

انتشار تصاویر خصوصی مهران مدیری در پاریس این هفته واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخت. هرچند باشگاه روزنامه‌نگاران جوان مدعی شد که این تصاویر مربوط به سال ۹۶ است، اما کاربران ارزشی شبکه‌های اجتماعی با حمایت از این سلبریتی ادعا کردند که مدیری چوب انتقادات خود از دولت روحانی را می‌خورد! برخی کاربران هم تجسس غیراخلاقی برخی از ایرانی‌ها برای درنوردیدن زندگی خصوصی سلبریتی‌ها را مورد انتقاد قرار داند.