صفر-صفر مساوی!

مستر دیزی

سعادت‌آباد

قبلا دیزی فست‌فودی خورده بودم، این‌طور که از یکی از سایت‌های اینترنتی سفارش دادم و فکر می‌کردم قراره تجربه بی‌معنی‌ای بکنم؛ اما وقتی پک غذا رو تحویل دادن از حجم پک تعجب کردم! چون حسابی پک بزرگی بود؛ باز کردم دیدم حتی تو ظرف سفالی دیزی رو فرستادن که کلی ذوق اون ظرف رو کردم و طعم و مزه هم واقعا ایرادی نداشت و اون سفارش ساده رو تبدیل به یک خاطره خاص کرد. اما هیچ وقت فرصت نشده بود حضورا به یکی از فضاهای اینچنینی برم و تو همون محیط این غذا رو امتحان کنم.

رفتیم مستر دیزی و راحت پارک کردیم و داخل شدیم. فضا خیلی نو ساخت بود؛ اما گویا خیلی وقت هست که اینجا افتتاح شده، و اون نوسازی شاید حاصل یک تعمیر مجدد باشه، نمی دونم دقیقا.

فکر می‌کردم اینجور جاها فقط دیزی می‌دن اما منوی متنوعی از غذاهای سنتی داشت و ما هم تقریبا میکسی از همه چیز سفارش دادیم:

میرزاقاسمی یکی از بهترین انتخاب‌های اینجاست و‌ توصیه می‌کنم حتما امتحان کنید. حسابی کباب شده بود و واقعا میرزاقاسمی بود آخه بعضی جاها یه دور هم سرخ می‌کنن خوشمزه‌تر شه! و البته هم که می‌شه اما حقیقتا دیگه میرزاقاسمی نیست! و مهمه که غذاها رو از اصل‌شون خارج نکنیم و بگذاریم در طعم اصیل خودشون بمونن.

کشک و بادمجون اینجا هم خوب بود؛ یه‌کم هم چربی‌اش رو گرفته بودن دیگه کاملا خوردنش می‌چسبید. کشک و بادمجون رو خیلی‌ها درست می‌کنن و عموما هم مزه خوبی می‌ده حالا هرکی درست کنه و هرجوری درست کنه؛ اما همه می‌دونیم که کشک و بادمجون اعلا چه شکلیه ‌و چه طعمی و خب کشک و بادمجون اینجا اعلا نبود، اما رضایت رو جلب کرد. انواع جوجه میکس رو هم توصیه می‌کنم حتما. خیلی متنوع بود و هرکسی می‌تونست هر بخشی رو که دوست داره بخوره و مزه‌اش هم خاص همون‌جا بود. گاهی سرآشپزها یک تردستی‌هایی می‌کنن دیگه و گویا سرآشپز اینجا هم هنر خودش ر‌و تو مزه‌دار کردن این جوجه‌ها به خرج داده بود.

کباب لقمه هم طعمش مناسب بود و نه می‌شه گفت عالی بود و نه می‌شه گفت بد بود؛ حدی از طعم رو داشت که قانع‌کننده باشه.

مخلفات هم راضی‌کننده بود، کم حجم و به همون مقدار هم قیمتش ارزان بود.

گفتم به شیوه اختصاری نظری بدم در باب همه چیزایی که خوردیم.

و اما دیزی‌اش که اونم خوب بود. اصطلاحا پر ملات هم بود، از دید من دو نفره است.

در مقام مقایسه بخوام بگم از دیزی‌ای که در رستوران حافظیه خوردم بهتر بود. و از ایرانشهر معمولی‌تر.

بری ناراضی نمی‌شی اما خب ذوق مرگ هم نمی‌شی.

اینجا رو به ساکنان محل توصیه می‌کنم؛ به نظر روزای جمعه و تعطیل گزینه خوبی باشه. البته دیگه آرامش و خلوتی‌ای که ما داشتیم رو نخواهید داشت؛ زیرا آخر هفته‌ است و شلوغی رستوران‌ها.