تظاهرات- عراق

دور تازه تظاهرات مردم عراق که با وجود مقررات منع آمد و شد از روز جمعه آغاز شده است این هفته واکنش‌های زیادی در میان کاربران فضای مجازی در پی داشت. برخی از کاربران با انتشار فیلم‌هایی از این تظاهرات، یورش معترضان عراقی به ساختمان‌های دولتی، دفاتر احزاب و نیز دفاتر محلی گروه‌های شبه‌نظامی و حشدالشعبی را منتشر کردند. برخی از کاربران هم از همکاری نیروهای رجوی با اغتشاشگران بعثی نوشتند.

  کیهان_کلهر

دریافت جایزه موسیقی سال ۲۰۱۹ از سوی کیهان کلهر و تقدیم این جایزه از سوی کلهر به استاد شجریان این هفته در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی داشت و بسیاری از کاربران با بازنشر بخش‌هایی از نوازندگی کیهان کلهر به ستایش از این نوازنده کمانچه شناخته شده در جهان پرداختند. یکی از کاربران نوشت «کیهان کلهر با ساز کمانچه‌اش به سلطه موسیقی غربی پایان داد.»

  سعد- حریری

به‌دنبال ۱۳ روز ناآرامی در لبنان، سعد حریری، نخست‌وزیر این کشور از سمت خود استعفا داد. برخی کاربران در فضای مجازی استعفای او را شبهه‌ناک دانستند و نوشتند «اینکه سعد حریری به این آسانی حاضر شده از قدرت کناره‌گیری کند طبیعی نیست و احتمالا نقشه‌ای در حال اجراست.» کاربر دیگری هم حریری را ملیجک به اسارت گرفته شده دربار سعودی دانست که با استعفایش لبنان را وارد مرحله تازه‌ای از تشنج خواهد کرد.

  جنیدی

پوشش لعیا جنیدی در یک ماموریت دیپلماتیک این هفته در فضای مجازی سر و صدا به راه انداخت. معاون حقوقی رئیس‌جمهور برخلاف آنکه در ایران بیشتر با پوشش چادر در مجامع رسمی حضور می‌یابد در سفر ژاپن چادر را کنار گذاشته بود و پوشش مانتو و روسری در دیدار‌های رسمی و دیپلماتیک خود داشت. برخی از کاربران حضور او در مجامع رسمی بدون پوشش چادر را ساختارشکنی از سوی جنیدی دانستند.