گراهای سانسور شدن
سیاوش اسعدی
کارگردان
ما در شرایطی فیلمسازی میکنیم که فشارهای چند جانبهای وجود دارد و متاسفانه از سوی بچههای خودمان بسیار این موضوع دیده میشود چون انگار بیشتر به دنبال کشف و شهود و دادن گراهای سانسور شدن هستند و اینها را برای بزرگ کردن خودشان به زبان میآورند. من از منیت و جایگاه خودم بهخاطر تهیهکننده و شادی دل او خیلی پایینتر آمدم چون میدانم چقدر برای این فیلم زحمت کشید و ریال به ریال آن را به سختی بهدست آورد و هزینه کرد. داستان فیلم «درخونگاه» درباره شخصیتی به اسم رضا است که پس از سالها از ژاپن به وطن بازگشته است. او در تمام این سالها در ژاپن کار کرده و پول به ایران ارسال میکرده اما با بازگشت به ایران متوجه میشود که...

برای انتخاب یکسری از نقشهای این فیلم به اندازه کمتر از انگشتان یک دست گزینه داشتیم که محمود جعفری یکی از آنها بود و شاید نقش او را در سینما فقط سه نفر میتوانند بازی کنند. او در بازیاش مزهای دارد که به پدر قصه نزدیک بود و شیرینیاش به تلخی فیلم اضافه میکرد و توانست به بهترین نحو اجرا کند.امین حیایی اما اولین انتخاب من بود و حتی چند مرتبهای که تهیهکننده عوض شد او و شریفینیا همیشه انتخاب اول من بودند. برای نقش امین حیایی برعکس محمود جعفری آدمهای بیشتری بود اما من میدانستم با حیایی درخشان میشود و اینطور هم شد. وقتی با امین به لحاظ هوش و تکنیک بازیگری و شخصیت و بزرگی بالایی که دارد، کار کنید کار با دیگران سخت میشود.
ارسال نظر