سحر-تبر

این هفته بازداشت فاطمه خ. مشهور به سحر تبر، یکی از دختران معروف اینستاگرامی که با ایجاد ژانر وحشت برای خود طرفدارانی پیدا کرده بود، در فضای مجازی خبرساز شد. درحالی‌که هنوز پرسش‌های زیادی درباره حقیقت زندگی سحر تبر و هدفش از انتشار عکس‌های ترسناک با چهره‌هایی عمل شده شبیه آنجلینا جولی یا عروس مردگان تیم برتون وجود دارد، اما برخی کاربران خواستار واکاوی دلایل دنبال کردن چنین شخصیت‌هایی از سوی جوانان شدند.

  کردهای- سوریه

با انتشار اخباری درباره حمله ارتش ترکیه به شمال شرقی سوریه، بار دیگر موضوع کردهای این کشور مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. برخی کاربران درباره خالی کردن پشت کردهای سوری از سوی ترامپ و ضرورت اعتماد نکردن به آمریکا و منفعت‌طلبان نوشتند. در این میان وزیرخارجه کشورمان هم از آمادگی ایران برای کمک به حل اختلافات میان سوریه و ترکیه خبر داد.

  قاتل- بروسلی

تلاش برای حذف سرویس‌های ارزش افزوده از سوی وزیر ارتباطات این هفته از سوی کاربران فضای مجازی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. به‌خصوص زمانی که وزیر جوان در ویدئویی از عزم راسخ خود برای پایان دادن به خدمات ارزش افزوده خبر داد و گفت که حتی ممکن است با سیل تهمت‌ها او را قاتل بروسلی هم بدانند! برخی کاربران وزیرجوان را در این راه حمایت کردند.

  قیمت- بنزین

با اظهار نظر دوباره وزیر نفت درباره احتمال افزایش قیمت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین بار دیگر کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دادند. خصوصا آن دسته از کاربرانی که همچنان هوادار دولت احمدی‌نژاد هستند مدعی شدند که دولت دوازدهم قبل‌تر طرح‌های احمدی‌نژاد را همواره زیرسوال می‌برد حالا یک به یک درحال اجرای همان طرح‌ها هستند!