شمس_تبریزی

فتوای آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی درباره حرام بودن ساخت سریال شمس تبریزی این هفته واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخت.برخی کاربران با بازنشر بخش‌هایی از ویدئوی سخنرانی رهبرانقلاب دردیدار سال ۸۷ با شعرا که ایشان در آن از مولوی و شمس تمجید کرده‌اند، شیوه دریافت استفتاهای شخصی و انتشار آن را در رسانه‌های عمومی زیر سوال بردند. وزیر ارشاد هم در واکنش گفت که نظر مراجع تقلید قابل احترام است، اما قوانین کشور مسیر خود را طی می‌کند.

  تغییرات_اقلیمی

فیلم سخنرانی پر حرارت گرتاتونبرگ، نوجوان سوئدی که برای مبارزه با تغییرات اقلیمی فعالیت می‌کند در برابر رهبران جهان در سازمان ملل، این هفته بسیار پربازدید شد و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. او در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در نیویورک گفت: «شما با کلمات توخالی مرا از رویاهایم و کودکی‌ام محروم کرده‌اید.» برخی از کاربران نوشتند که گرتاتونبرگ بازیچه شده است.

  شفافیت_آرا

چند وقتی است که موضوع شفافیت آرای نمایندگان در فضای سیاسی کشور محل بحث و گفت‌وگو قرار گرفته و از طرفی در میان کاربران فضای مجازی مخالفان و موافقانی دارد. مخالفان شفافیت آرا معتقدند که در صورت اعلام رای نمایندگان، آنان اسیر جو روانی و سیاسی ایجادشده در جامعه می‌شوند و رای‌شان کارشناسانه نخواهد بود. موافقان شفافیت آرا که عمدتا از طرفداران جبهه پایداری هستند، می‌گویند باید نمایندگانی به مجلس بروند که مصلحت‌سنج و منفعت‌طلب نباشند.

  مدیران_جوان

اظهارات آیت‌الله جنتی در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در فضای مجازی بازتاب فراوانی داشت. آیت‌الله جنتی گفت: «بی‌تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. امیدواریم مدیران جوان و انقلابی جایگزین این افراد شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده‌ایم رها شویم.» بخشی از کاربران درباره اظهارات دبیر ۹۳ ساله شورای نگهبان و نیز جوان‌گرایی به سبک ایشان با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کردند.