گاندوی_اتمی

انتشار یک مستند آرشیوی با عنوان «داستان اتم» از شبکه سوم سیما این هفته حسابی خبرساز شد. این مستند که داستان مذاکرات هسته‌ای از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی را به تصویر کشیده، واکنش‌های انتقادی زیادی را در پی داشته است. علی مطهری مستند «داستان اتم» درباره برجام را غیرمنصفانه توصیف کرد و آن را گاندوی دوم نامید. بسیاری بر این باورند که این مستند حسن روحانی، ظریف و تیم مذاکره‌کننده دولت را نشانه رفته است.

صدرالساداتی

ماجرای گم شدن برادران صدرالساداتی در ابتدای این هفته موردتوجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. به‌خصوص زمانی که در ربودن و اختفای اختیاری این عضو مجلس خبرگان به همراه دوبرادرش حرف و حدیث‌های زیادی پیش آمد. روح‌الله صدرالساداتی در یک پیام اینستاگرامی نوشت که از سوی برخی نهادها تهدید شده است. بعضی از کاربران خواستار پیگیری منابع امنیتی درباره صحت و سقم ماجرا شدند.

فعالان_کارگری

صدور احکام سنگین قضایی برای کارگران معترض نیشکر هفت تپه و تعدادی از فعالان حوزه کارگری این هفته با انتقادات فراوانی در فضای مجازی روبه‌رو شد. به گونه‌ای که پس از انتقادات گسترده، رئیس قوه قضائیه دستوره ویژه‌ای برای «رسیدگی عادلانه» این پرونده‌ها داد. درهمین حال وزیر کار در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی خواستار تشکیل کمیته‌ای مشترک برای رسیدگی به وضعیت فعالان کارگری شد.

نعمت_ زاده

بازداشت شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به اتهام تحصیل مال نامشروع و قاچاق دارو، این هفته واکنش‌هایی در فضای مجازی داشت. وزیر سابق صنعت و معدن در واکنش به این بازداشت گفت: «مسائل را می‌خواهند سیاسی کنند. دخترم بدهکاری است که باید کار کند تا بدهی‌اش را بدهد. مدیر شرکت متخلف بوده و فراری است. او باعث ضرر و زیان شرکت شده است.»