تولدهایی برای خوش‌بینی بازار جهانی

  سامسونگ گلکسی تب اس ۶

اخیرا سامسونگ تبلت گلکسی تب اس ۶ را که مدت‌ها تبلیغاتی برای ورود آن به بازار بر سر زبان‌ها انداخته بود معرفی کرد. این تبلت با یک دوربین دوگانه معرفی شد.

تبلت گلکسی تب اس ۶ از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۵۵ بهره می‌برد و در دو مدل با ۶ و ۸ گیگابایت رم روانه بازار می‌شود که به ترتیب ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارند. گفته می‌شود گلکسی تب اس ۶ از حافظه جانبی (MicroSD) نیز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ برای این تبلت خود صفحه نمایش ۵/ ۱۰ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰p در نظر گرفته است. همچنین چهار اسپیکر AKG در بخش پایینی Galaxy Tab S۶ تعبیه شده تا هنگام تماشای ویدئو و فیلم به واسطه آنها با کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای مواجه شوید.

با توجه به این صفحه نمایش، وجود یک باتری قوی در چنین تبلتی الزامی است و تیم تولید‌کننده با اشراف بر این موضوع یک باتری ۰۴۰/ ۷ میلی‌آمپری را در تب اس ۶ قرار داده‌اند تا کاربران از لحاظ شارژدهی مشکلی نداشته باشند. در پشت تبلت یک شیار وجود دارد که شما با قرار دادن قلم اس پن در آن تنها به مدت ۱۰ دقیقه، می‌توانید بیش از ۱۰ ساعت از قلم خود استفاده کنید.

 اس پن هم‌اکنون می‌تواند به‌عنوان یک کنترل از راه دور برای محتواهای چند‌رسانه‌ای یا زمانی که مشغول عکس گرفتن هستید استفاده شود، شبیه به عملکردی که در گلکسی نوت ۹ شاهدش بودیم.

تبلت گلکسی تب اس ۶ در بخش پشتی دارای دوربینی دوگانه است که از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی بسیار عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای تشکیل شده‌ و سامسونگ برای دوربین سلفی نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی را در نظر گرفته‌است.

پشتیبانی از Samsung DeX، پشتیبانی از شبکه‌ LTE و Wi-Fi و حسگر اثر انگشت زیر صفحه از دیگر ویژگی‌های جالب توجه گلکسی تب اس ۶ هستند. این دستگاه در سه رنگ آبی، خاکستری و صورتی به قیمت ۶۴۹ و ۷۲۹ دلار به ترتیب برای مدل‌هایی با ۶ و ۸ گیگابایت رم در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

  هوآوی مدیاپد ام ۶

تبلت هوآوی مدیاپد ام ۶ (Huawei MediaPad M۶) چندی پیش از گلکسی تب اس ۶به بازار آمد که باید گفت این تبلت بر اساس اندازه نمایشگر به دو مدل ۴/ ۸ و ۸/ ۱۰ اینچی تقسیم می‌شود.

دو مدل تبلت هوآوی مدیاپد ام ۶ که به ترتیب به نمایشگرهایی ۴/ ۸ و ۸/ ۱۰ اینچی مجهز شده‌اند، به جز اختلاف در ابعاد صفحه نمایش، فقط از نظر ظرفیت باتری با یکدیگر تفاوت دارند.

هر دو مدل به یک نمایشگر ال سی دی دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل مجهز شده‌اند. ظرفیت باتری مدل ۴/ ۸ و ۸/ ۱۰ اینچی تبلت هوآوی مدیاپد ام ۶ به ترتیب ۶۱۰۰ و ۷۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

در پنل جلویی هوآوی مدیاپد M۶ یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی وجود دارد. روی پنل پشتی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است. استفاده از اسپیکرهای چهارگانه Harman Kardon در مدل ۸/ ۱۰ اینچی تبلت جدید هوآوی آن را تبدیل به دستگاهی ایده‌آل برای پخش موسیقی می‌کند.

هوآوی مدیاپد M۶ از تراشه کایرین ۹۸۰ قدرت می‌گیرد، به همین دلیل توان پردازشی بسیار بالایی دارد. با این حال انتظار داشتیم میزان حافظه رم تبلت بیشتر از ۴ گیگابایت باشد. در کنار این حافظه اصلی، بر اساس نسخه خریداری شده، ۶۴ گیگابایت یا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در اختیار خواهید داشت. می‌توان برای افزایش فضای ذخیره‌سازی فایل از کارت حافظه جانبی استفاده کرد. سیستم عامل پیش‌فرض هوآوی مدیاپد ام ۶ اندروید ۱/ ۹ بایت است.

به لطف استفاده از پوگو پین‌های جدید، امکان اتصال کیف‌های دارای کیبورد به هر دو مدل تبلت هوآوی مدیاپد ام ۶ وجود دارد. می‌توان کیبورد را از طریق درگاه یو‌اس بی C یا بلوتوث به تبلت متصل کرد. امکان استفاده از هدفون‌های دارای جک صوتی ۵/ ۳ میلی‌متری وجود دارد.

برای خرید نسخه مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، که از سیم‌کارت پشتیبانی نکرده و تنها دارای اتصال وای فای است، باید ۳۳۵ دلار پرداخت کنید. نسخه دارای ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی از سیم‌کارت پشتیبانی کرده و به قیمت ۵۱۰ دلار به فروش می‌رسد.

در مدل کوچک‌تر و نیز در نسخه دارای ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی امکان استفاده از سیم‌کارت وجود ندارد و این قابلیت فقط برای نسخه مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی میسر است. به منظور خرید این دو نسخه باید به ترتیب ۲۹۰ و ۳۹۰ دلار پرداخت کنید.