ترفندهای جست‌وجو در گوگل

علامت «گیومه و کوتیشن»

با گذاشتن کلمات یا جملات خودتان در داخل یک گیومه یا کوتیشن، گوگل می‌فهمد که فقط دنبال همان جمله یا کلمه مورد نظر هستید و سایت‌هایی که آن کلمات در داخل آنها است برای شما لیست می‌شوند.

  علامت OR

اگر در میان کلمات خود از OR بزرگ استفاده کنید به گوگل می‌گویید که به‌طور همزمان برای دو کلمه جست‌وجو را انجام دهد. مثلا اگر دنبال کلمات Haftegy و برترین مطالب هفته هستید باید در میان هر کدام از این کلمات از عملگر OR استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای عملگر OR از علامت (|) که با نگه داشتن کلیدهای (SHIFT+\) انجام می‌شود استفاده کنید.

  علامت +

در جست‌وجوگر گوگل، عبارت‌هایی مثل the , to , a و دیگر عبارات نادیده گرفته می‌شوند و اگر می‌خواهید این عبارات در جست‌وجوهای شما لحاظ شوند می‌توانید از علامت مثبت (+) استفاده کنید. البته یک استفاده دیگر هم از این علامت می‌شود و آن هم این است که اگر مثلا عبارت (Haftegy + هفتگی) را در جست‌وجوگر تایپ کنید، گوگل می‌فهمد که باید به دنبال واژه Haftegy بگردد که کلمه هفتگی درون آن باشد.

  عبارت define

اگر می‌خواهید معنی یک کلمه را در گوگل پیدا کنید باید ابتدا عبارت (define:) را نوشته و بعد کلمه مورد نظرتان را تایپ کنید تا معنی آن را به شما بدهد که با روی کار آمدن مترجم گوگل می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.

  عبارت time

با نوشتن عبارت Esfahan time در جست‌وجوگرتان به گوگل می‌گویید که زمان محلی به وقت اصفهان را به شما نمایش دهد.

  عبارت link

اگر بخواهید به‌عنوان یک مدیر سایت متوجه شوید که چه سایت‌هایی به سایت شما لینک یا بک لینک داده‌اند، مثلا عبارت (link:Haftegy.ir) را زده تا بک لینک‌هایی که به این سایت داده شده را بتوان لیست کرد.

  عبارت intitle

اگر به دنبال عنوان مطالب و مقالات خودتان در وب هستید، می‌توانید مثلا عبارت (intitle:Haftegy) را تایپ کنید.

  عبارت weather

برای مطلع شدن از وضعیت آب و هوای مناطق کشور یا شهرتان می‌توانید مثلا عبارت (weather tehran) را بزنید تا گوگل وضعیت آب و هوای منطقه شما را لیست کند.