رضا_خاتمی

انتشار اخباری درباره حکم دوسال زندان تعزیری برای محمدرضا خاتمی دبیرکل حزب مشارکت به جرم نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، بار دیگر موضوع اعتراضات سال ۸۸ را در فضای مجازی داغ کرد. علی مطهری در اینستاگرامش نوشت:«محکومیت آقای محمدرضا خاتمی به دو سال حبس نشان می‌دهد که مدعی‌العموم توجهی به میزان گسترش و تاثیر اتهام در جامعه ندارد و خود موجب رواج بیشتر آن می‌شود.»

  اهدای_عضو_اعدامی

اهدای اعضای بدن زندانیان محکوم به اعدام چند روزی است که به یکی از بحث‌های داغ و جنجالی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و مانند هرموضوع دیگری مخالفان و موافقانی دارد. رئیس جامعه جراحان ایران با این موضوع مخالفت کرده و از طرفی برخی هم درباره لزوم رضایت شخص اعدامی و خانواده او درباره اهدای عضو سخن گفته‌اند. در این میان برخی کاربران درباره مفسده‌هایی که چنین قوانینی ایجاد می‌کنند، نوشته‌اند.

  جاس_استون

حضور چند ساعته جاس استون خواننده زن بریتانیایی در فرودگاه کیش این هفته خبرساز شد. او با انتشار فیلمی در اینستاگرامش گفت که به دلیل نداشتن ویزا از ایران دیپورت شده است. کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویر این خواننده در فرودگاه درباره شرایط حقوقی درخواست ویزا و نیز برخورد متقابل برخی از کشورها در چنین مواردی با ایرانی‌ها نوشتند.

  اصولگرایی

نزدیک شدن به زمان‌ انتخابات مجلس یازدهم این روزها بسیاری از اصولگرایان را به تکاپو انداخته تا خود را برای حضور در مجلس آماده کنند.در حالی که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در مواجهه با انتخابات آتی با دو رویکرد مواجه هستند محمدرضا باهنر اخیرا گفته که «زمینه و فضای رأی اصولگرایان در جامعه فراهم است». برخی رسانه‌ها از تلاش اصولگرایان برای رسیدن به وحدت درون جناحی گزارش می‌دهند.