وزیر_نیرو

اظهارات وزیر نیرو درباره مصرف‌گرایی ایرانیان و مقایسه مردم ایران با مردم چین، واکنش‌های تندی در فضای مجازی به همراه داشت. برخی کاربران با یادآوری این موضوع که فرزندان وزیر در آلمان و انگلستان هستند از اردکانی خواستند ابتدا مانند مسوولان چینی مسوولیت‌پذیر باشد و بعد از مردم بخواهد که همچون چینی‌ها به یک وعده غذا اکتفا کنند. یکی از کاربران هم نوشت «وزیر نیرو به زودی میگه چینی‌ها سوسک می‌خورن چرا ما نخوریم؟»

  راننده_اسنپ

این هفته ادعای یک اکانت توییتری که مدعی شده بود راننده اسنپ به‌دلیل بدحجابی او را وسط بزرگراه پیاده‌کرده‌ است واکنش‌های مجازی زیادی در پی داشت. درحالی‌که برخی از کاربران معتقد بودند انتشارعکس راننده اسنپ، نقض حریم شخصی راننده و غیرقانونی است، اکانت توییتری از اسنپ و مردم عذرخواهی کرد. راننده اسنپ هم در برنامه زنده تلویزیونی گفت که دربرابر بی‌حجابی مسافرم آتش به اختیار عمل کردم.

  سد_لفور

همزمان با تعطیلات هفته گذشته، تصاویری از سرنشینان یک قایق تفریحی در سد لفور سوادکوه شمالی در فضای مجازی منتشر شد که به‌دلیل پوشش نامناسب دختران سرنشین آن حسابی جنجالی شد. اگرچه پلیس از دستگیری هنجارشکنان سد لفور خبر داد اما کاربران فضای مجازی درباره بی‌تقوایی برخی از مدعیان ارزشی در انتشار عکس‌های مربوط به سد لفور نوشتند.

  پیامک_بدحجابی

در هفته‌ای که گذشت اعلام یک سامانه پیامکی برای گزارش بدحجابی شماره پلاک خودروها به همراه محدوده جغرافیایی بحث‌های زیادی در فضای مجازی به راه انداخت. ابتدا رئیس‌پلیس تهران دخالت پلیس در ماجرا را تکذیب کرد و سپس دادسرای ارشاد گفت که این اقدام از سوی آنها صورت گرفته است. برخی از کاربران نوشتند که این روش هرج‌و‌مرج آفرین، دست اراذل و اوباش را در ایجاد مزاحمت برای شهروندان به‌ویژه بانوان باز می‌کند.