چنگ و دندان تیز چینی در تجارت موبایل

مدتی است که دو شرکت اپو و ویوو در رقابت سخت با هم هستند.

به‌دنبال رونمایی گوشی اوپو رینو، کمپانی ویوو، رقیب چینی سرسخت این شرکت نیز از یک گوشی جدید به نام ویوو ایکس ۲۷ پرو پرده‌برداری کرد که با قیمت ۶۰۰ دلار پیش‌فروش خواهد شد.

این گوشی به یک نمایشگر ۷/ ۶ اینچی تمام صفحه تجهیز شده است. به‌نظر می‌رسد ویوو با الگوبرداری از شرکت سونی یک گوشی بلند‌قامت با نسبت ابعاد عجیب و غریب را طراحی کرده است. علاوه‌بر طراحی خاص آن، قاب پشتی رنگارنگ ویژه نسخه سفید رنگ این گوشی نیز باعث شده تا هر نقطه از قاب پشتی زیبا و جذاب به‌نظر برسد. این درحالی است که نسخه مشکی آن به لطف پردازش هولوگرافیکی که برای ساخت قاب پشتی‌اش در نظر گرفته شده، تماما شیشه است و دوربین‌های پشتی نیز به زیر شیشه رفته‌اند.

این گوشی که از حضور تراشه اسنپ دراگون ۷۱۰ به‌عنوان قلب تپنده خود سود برده با ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی همراه شده است. ضمن آنکه دوربین سه‌گانه پشتی گوشی نیز شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به نام Sony IMX۵۸۶ به‌علاوه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ۲ مگاپیکسلی دید در شب خواهد بود.

حضور این سنسور دید در شب به آن معناست که شما می‌توانید در تاریکی شب عکس‌های جذابی بگیرید یا قابلیت‌های دیگری نظیر عکاسی سوپر ماکرو را انجام دهید. این سنسور همچنین کمک می‌کند عکس‌هایی با جزئیات خوب و نور پشتی قوی بگیرید. به مشخصات گوشی ویوو ایکس ۲۷ پرو باید یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی را نیز اضافه کنیم.

گوشی اوپو رینو

دو گوشی جدید اوپو به نام‌های اوپو رینو و اوپو رینو ۱۰ ایکس زوم به تازگی معرفی شده‌اند.

اوپو رینو ۱۰ ایکس زوم پرچمدار جدید این کمپانی است. همان‌طور که از نامش پیداست، از یک دوربین پریسکوپی ۱۳ مگاپیکسلی بهره برده که در آن نقش مهمی ایفا می‌کند. به جز این دوربین، یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای نیز برای رقابت با گوشی شگفت‌انگیز هوآوی پی ۳۰ پرو در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. دوربین پریسکوپی این گوشی چه از نظر وضوح و چه دیافراگم، بهتر از دوربین موجود در پرچمدار هوآوی است.

همچنین کمپانی اوپو از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه دید ۳/ ۷۹ درجه‌ای در بالای بدنه گوشی اوپو رینو ۱۰ ایکس زوم استفاده کرده است که به صورت کشویی از داخل گوشی بیرون کشیده می‌شود.

زیر قاب پرچمدار جدید اوپو، گوشی اوپو رینو ۱۰x زوم تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. یک نمایشگر ۶/ ۶ اینچی فول اچ دی پلاس AMOLED فاقد حاشیه، ناچ و حفره اضافی نیز در جلوی قاب قرار دارد که ۱/ ۹۳ درصد کل این قاب را به خود اختصاص داده است. زیر این نمایشگر، یک اسکنر اثر انگشت نیز قرار گرفته است.

در راس بخش نرم‌افزاری گوشی اوپو رینو ۱۰ ایکس زوم، رابط کاربریColorOS ۶ بر پایه اندروید ۹ پای قرار دارد. گوشی از یک باتری ۴۰۶۵ میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد و شما می‌توانید به لطف فناوری شارژ سریع VOOC ۳.۰ خیلی سریع این باتری را شارژ‌ کنید.

نسخه مجهز به رم ۶/ حافظه ۱۲۸ گیگابایتی آن ۵۹۵ دلار، رم ۶/ حافظه ۲۵۶ گیگابایتی آن ۶۷۰ دلار و رم ۸/ حافظه ۲۵۶ گیگابایتی آن نیز ۷۱۴ دلار قیمت خواهد داشت.

نسخه استاندارد رینو نیز یک گوشی میا‌ن‌رده مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۰ است. طراحی این دیوایس با مدل ۱۰ ایکس زوم آن کاملا مشابه هم است و دوربین سلفی آن نیز از بالای دستگاه به بیرون کشیده می‌شود، اما یک نمایشگر کوچک‌تر ۴/ ۶ اینچی (از نوع AMOLED و با وضوح فول اچ دی پلاس) که از یک اسکنر اثر انگشت میزبانی می‌کند در جلوی قاب آن حضور دارد.

یک باتری با ظرفیت کمتر ۳۷۶۵ میلی‌آمپر ساعت نیز وظیفه تامین انرژی این گوشی را برعهده دارد، با این حال همچنان از فناوری VOOC ۳.۰ پشتیبانی می‌کند. از نظر پیکربندی حافظه نیز این گوشی با مدل پرچمدار خود یکسان است. این به معنای عرضه در سه نسخه با رم ۶/ حافظه ۱۲۸، رم ۶/ حافظه ۲۵۶ و رم ۸/ حافظه ۲۵۶ گیگابایتی است. قیمت این سه نسخه به ترتیب ۴۴۶، ۴۹۱ و ۵۳۶ دلار خواهد بود. همچنین به جز دو رنگ سبز و آبی تیره، دو رنگ جدید بنفش (Nebula Purple) و  صورتی (Misk Pink) نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

دو گوشی جدید اوپو رینو ۱۰ ایکس زوم و اوپو رینو از ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) در چین به فروش می‌رسند، در‌حالی‌که تاریخ آغاز عرضه جهانی آنها ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) اعلام شده است.

0009285_oppo copy