فرهاد_میثمی

انتشار نامه فرهاد میثمی، فعال مدنی که از مرداد ۹۷ در زندان اوین به‌سر می‌برد، درباره دخالت بیگانگان خصوصا آمریکا در امور کشور موجب شد تا بحث‌های داغی درباره اصلاح‌طلبان واقعی و نیز براندازان در فضای مجازی راه بیفتد. اغلب فعالان اصلاح‌طلب از نامه این زندانی سیاسی حمایت کردند.

  چهار_صفر

انتشار اخباری درباره حذف چهار صفر از پول ملی، برخی از فعالان مجازی را به واکنش واداشت. برخی کاربران از تاثیر روانی منفی برداشت صفرها از پول ملی در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی نوشتند و برخی دیگر ارجح‌تر از حذف صفرها، خواستار حذف مقررات دست و پا گیر اقتصادی و نیز قیمت‌گذاری دستوری از روی کالاها و خدمات شدند.

  موسسه_مالی_غیرمجاز

اعلام حکم ۱۵ سال حبس برای مدیرعامل موسسه ثامن‌الحجج واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت و اغلب کاربران به مقایسه حکم زندان میرعلی با احکام اعدام سلاطین سکه و قیر پرداختند. عباس عبدی نوشت «بیشتر مصائب اقتصادی و حتی سیاسی سال گذشته ریشه در عملکرد موسسات غیرمجازی مثل ثامن‌الحجج داشت. حالا مدیر این موسسه به ۱۵ سال حبس محکوم شده ولی برخی دیگر که اتهامشان با او قابل قیاس نیست، اعدام شدند.»

  # پسر_ سیرجانی

طی روزهای گذشته، فیلمی از کتک خوردن دختری نوجوان توسط یک پسرسیرجانی در شبکه‌های مجازی حسابی جنجال به پا کرد و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت. اگرچه عاملان ضرب و شتم دختر نوجوان خیلی زود از سوی پلیس بازداشت شدند، اما بار دیگر میزان کارآیی فیلترینگ پیام‌رسان‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی به موضوع بحث کاربران و رسانه‌ها تبدیل شد.