نیوآ به خاطر محصولات مقرون به صرفه، ساده و طبیعی خود معروف شده است. در قدیم، محصولات نیوآ عمدتا مشتریان زن را هدف قرار می‌داد و شامل انواع کرم، شامپو، لوسیون و تونر بود. اما در سال‌های اخیر این برند کمپین‌هایی راه انداخته که بیشتر به سمت مردان متمایل شده و اولین آنها محصول بالم پس از اصلاح صورت بود.

در سال ۱۹۹۳ نیوآ آنقدر موفق بود که طیف کاملی از محصولات مراقبت از پوست برای مردان ایجاد کرد. بیش از یک دهه بعد، محصولات پوستی و آرایشی مردانه نیوآ به قدری محبوبیت یافت که این شرکت تصمیم گرفت عرضه این دسته از محصولات را افزایش دهد و به همین دلیل برند جدید «نیوآ برای مردان» (NIVEA for men) را ایجاد کرد. این برند جدید به خاطر اجرای خوب طرح بازاریابی آن جا افتاد. از جمله اقدامات مهمی که نیوآ برای معرفی این برند انجام داد تا فروش خود را بالا ببرد عبارتند از:

ارزیابی بازار: ابتدا و مهم‌تر از همه این است که نیوآ ارزیابی درستی از کسب‌وکار، برندها و محصولات خود انجام داد و همچنین موقعیت و وضعیت بازار را هم به خوبی بررسی کرد. با این تحلیل، نیوآ توانست به یک کشف حیرت‌انگیز برسد: زنان یک بازار هدف مهم برای برند «نیوآ برای مردان» هستند، چون خیلی از آنها این محصول را برای همسران خود به‌عنوان هدیه می‌خرند یا به آنها در تصمیم‌گیری خرید کمک می‌کنند.

هدف‌گذاری: تیم «نیوآ برای مردان» پس از جمع‌آوری داده‌ها و آمارهای جامع از تحقیق بازار، یکسری اهداف بازاریابی برای معرفی این برند تعیین کرد. این اهداف طوری طراحی شده بود که بتواند فروش و سهم بازار را افزایش دهد و تصویر این برند را ارتقا دهد.

بازاریابی: مرحله بعدی، ایجاد و اجرای یک طرح بازاریابی بود. شرکت به جای تمرکز بر تکنیک‌های سنتی، بر بازاریابی تجربه‌ای متمرکز شد تا مشتریان را درگیر کند و برای برند نیوآ شخصیت بسازد. اجرای دقیق این طرح بازاریابی باعث شد فروش محصولات «نیوآ برای مردان» تا ۲۰ درصد افزایش یابد و این برند در میان مردان و زنان محبوب‌تر شود.

در سال ۲۰۱۶ نیوآ مورد اطمینا‌ن‌ترین برند در آلمان شناخته شد.