رقابت اندرویدی‌ها در شرق دور

در ادامه ویژگی‌های دو گوشی جدید گلکسی نوت ۹ شرکت سامسونگ و میت ۲۰ لایت هوآوی ارائه می‌شود که به زودی وارد بازارهای جهان می‌شوند و رقابت سختی را با هم آغاز می‌کنند.

  سامسونگ گلکسی نوت ۹

در ابتدا باید به مهم‌ترین قسمت یک گوشی از نظر منتقدان اشاره کرد که نمایشگر آن است. نمایشگر ۴/ ۶ اینچی نوت ۹، ۱/ ۰ اینچ از نسل پیشینش بزرگ‌تر است. حاشیه‌های اندک نمایشگر یا گوشه‌های تیزتر این‌بار به زیبایی گوشی کمک بسیاری کرده است. البته که این تغییر ابعاد تنها مرتبط به نمایشگر نیست، بلکه ابعاد کلی دیوایس دستخوش تغییراتی شده است. روی جعبه گلکسی نوت ۹ به باتری ۴ هزار میلی‌آمپری دیوایس نیز اشاره شده و به نظر می‌رسد ادعای سامسونگ در رابطه با عمر باتری یک‌روزه به واقعیت بسیار نزدیک باشد.

ویژگی برجسته دیگر گلکسی نوت ۹، حافظه ۱۲۸ گیگابایتی داخلی آن برشمرده می‌شود که نسبت به نوت ۸ دو برابر شده و احتمالا در قیمت نسخه پایه دیوایس تاثیری نخواهد گذاشت. دوربین دستگاه نیز از لحاظ فنی شباهت بسیاری به گلکسی اس ۹ پلاس دارد، بنابراین در نوت ۹ تنها شاهد امکانات اضافه و بهبودهای نرم‌افزاری خواهیم بود و خبری از سخت‌افزار جدید در ماژول دوربین نخواهد بود. اسپیکرها و هندزفری‌های نوت ۹ را همانند پرچمدارهای سال‌های اخیر سامسونگ، AKG ساخته و همچنین گواهینامه IP۶۸، حسگر شناسایی عنبیه چشم و امکان شارژ بی‌سیم دیوایس از جمله امکانات دیگر نوت ۹ به شمار می‌روند.

همچنین باید به قلم دیجیتالی اس پن اشاره کنیم که روی جعبه، قابلیت‌های جدید آن به زبان روسی درج شده است. اس پن حالا می‌تواند حالت ریموت کنترل داشته باشد، قفل دستگاه را باز کند، موسیقی را کنترل کند و حتی در بازی‌های سبک شوتر به کمک کاربر بیاید.

  هوآوی میت ۲۰ لایت

بگذارید در توصیف هوآوی میت ۲۰ لایت از نمایشگر ۳/ ۶ اینچی این گوشی شروع کنیم که دارای بریدگی ناچ و وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود. نسبت تصویر آن هم چیزی بین ۱۹:۹ و ۲۰:۹ توصیف شده است. مشخصات اپتیک میت ۲۰ لایت شامل دو سنسور ۲۰ و ۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی و دو سنسور ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی می‌شود.

در زیر کالبد این گوشی میان‌رده، تراشه کایرین ۷۱۰ با هشت هسته پردازشی قرار خواهد داشت و برخورداری دستگاه از حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و ۶ گیگابایت رم، آن را لااقل از این نظر مشابه برخی از پرچمداران فعلی بازار جلوه می‌دهد.

از دیگر نکات قابل توجه در مشخصات هوآوی میت ۲۰ لایت باید به ظرفیت ۳۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری آن و سیستم عامل اندروید ۸.۱ اوریو اشاره کنیم. با این اوصاف، احتمالا راه‌اندازی دستگاه با اندروید ۹.۰ که گفته می‌شود در تاریخ ۲۹ مرداد از راه خواهد رسید، منتفی است؛ مگر اینکه هوآوی پیش از عرضه‌ این محصول، نسبت به به‌روزرسانی نرم‌افزاری آن اقدام کند.

یکی دیگر از تغییرات بالقوه هوآوی میت ۲۰ لایت در قیاس با میت ۱۰ لایت، استفاده از شیشه به جای آلومینیوم در ساختار آن است. همچنین در رنگ‌بندی آن نیز شاهد تغییراتی خواهیم بود و قسمتی که در پنل پشتی از ماژول دوربین دوگانه و سنسور اثر انگشت میزبانی می‌کند، رنگ متفاوتی از بدنه‌ دستگاه خواهد داشت.

احتمالا میت ۲۰ پرو به حسگراثر انگشت درون صفحه و قدرت گرفتن میت ۲۰ لایت از تراشه میان رده Kirin ۷۱۰ تجهیز می‌شود. می‌توان پیش‌بینی کرد که عضو جدید خانواده میت هوآوی با اندروید ۹ راهی بازار شود.