به گزارش «دنیای اقتصاد»، خیابان اصلی این محله که با نام «نصرت» شناخته می‌شود، یک خیابان شرقی – غربی یک‌طرفه است که در حدفاصل تونل توحید تا خیابان ۱۶ آذر قرار دارد. در شرایطی که نگرانی جدی مدیریت شهری، خالی از سکنه شدن منطقه ۶ تهران است، وجود محله‌هایی همچون نصرت با غلبه بافت مسکونی یک فرصت محسوب می‌شود که باید مغتنم شمرده و از تغییر کاربری آن جلوگیری شود. اگرچه بافت اصلی خیابان نصرت مسکونی است، اما به دلیل نزدیکی به نواحی مرکزی شهر، طی سال‌های اخیر پای شرکت‌ها و برخی ادارات دولتی به این خیابان باز شده است و باید نسبت به جلوگیری از ادامه روند تغییر کاربری، حتی اگر کند و تدریجی باشد، مراقبت شود.

مشکل ساکنان محله نصرت، ترافیک سنگین در خیابان اصلی آن طی ساعات پیک به دلیل نزدیکی به خیابان‌های مرکزی شهر و دسترسی آسان به مراکز مهم دانشگاهی و اداری است. بافت خیابان نصرت، قدیمی است و بخشی از بافت فرسوده منطقه ۶ تهران در این محله قرار دارد. به همین نسبت ساکنان این خیابان نیز اغلب قدیمی و اصالتا، حداقل تا دو نسل قبل اهل همین منطقه بوده‌اند. نوسازی آپارتمان‌ها نیز در خیابان اصلی رونق بیشتری دارد و چهره معابر فرعی با نوسازی‌های تک‌پلاک چندان دگرگون نشده است.

در عین حال یکی از امتیازات بارز این محله، درختکاری مناسب در حاشیه خیابان نصرت است. همجواری با پهنه‌های کار و فعالیت در اطراف محله نصرت موجب شده دسترسی مطلوبی به امکانات شهر برای ساکنان این محله فراهم شود. افزون بر این دسترسی به بوستان فرامنطقه‌ای «لاله» در منطقه شش از امتیازات سکونت در «نصرت» به شمار می‌آید. در عین حال یکی از چالش‌های ساکنان محله، کمبود فضای پارک و مشکل عدم ساماندهی همراهان بیمارانی است که برای درمان به بیمارستان کودکان دکتر قریب در جوار محله نصرت می‌آیند. نبود فضای پارک حاشیه‌ای از یکسو و چادر زدن همراهان بیماران در اطراف و اکناف این محله در برخی از ایام سال از چالش‌ها و مشکلاتی است که اهالی محله از آن نالان هستند.

قیمت آپارتمان نوساز و تازه‌ساز در محله نصرت مترمربعی ۷ تا ۸ میلیون تومان است و این در حالی است که آپارتمان‌های کهنسال با سن بنای بیش از ۱۵ سال که تعدادشان در اینجا کم نیست، اغلب به بهای مترمربعی ۵ تا ۵/ ۶ میلیون تومان معامله می‌شوند.