انتخاب یک آنتی‌ویروس ایمن

حفاظت همه جانبه: در دهه ۱۹۹۰، داشتن یک محصول امنیتی مناسب برای رایانه شما به این معنی بود که آنتی ویروس خوب برای آن کافی بود. امروزه با توجه به گستره کاربرد ابزارهای الکترونیکی و افزایش نفوذ اینترنت، یک محصول امنیتی خوب دیگر علاوه بر حفاظت در برابر ویروس‌ها، باید دارای چندین لایه امنیتی باشد که دستگاه را در برابر انواع تهدیدات اعم از ویروس، تروجان، کرم، جاسوس‌افزار، روت‌کیت، باج‌افزار، حمله شبکه‌ای و... حفاظت کند.

حفاظت قابل اطمینان: یکی از مهم‌ترین‌ معیارها برای انتخاب بهترین راه حل آنتی ویروس، قابلیت اطمینان آن است. یک محصول امنیتی قابل اعتماد باید قادر باشد بدون ایجاد اختلال در سایر نرم‌افزارهای نصب شده روی کامپیوتر، از دستگاه محافظت کرده و از فرآیندهای دستگاه در مقابل خارج شدن یا خاموش شدن‌های ناخواسته محافظت کند. همچنین نسخه‌های به روز شده را ارائه کرده و به‌طور خودکار از لحاظ امنیتی دستگاه را اسکن کند.

توجه به تاثیر اجرای آنتی ویروس: محصولات امنیتی، ماهیتا، برنامه‌هایی هستند که نیاز به حجم کمی منابع پردازشی برای انجام کارشان دارند. آنها در مقایسه با برنامه‌های پخش موزیک، نسبت بیشتری از قدرت پردازش کامپیوتر استفاده می‌کنند. با این حال، تمام فروشندگان محصولات امنیتی درصدند تاثیر اجرای برنامه آنتی ویروس بر عملکرد کامپیوتر را به حداقل برسانند.

آنتی ویروس آسان‌تر را ترجیح دهید: یک محصول امنیتی خوب هم برای کاربر حرفه‌ای و هم برای کاربر معمولی با کمترین اطلاعات باید ساده باشد. به عبارت دیگر، باید از لحاظ کار کردن، اجرای روی دستگاه‌های لمسی، یافتن فایل‌های موردنظر و تحت کنترل کاربر قرار گرفتن آسان باشد.

خدمات پشتیبانی آن در دسترس باشد: گزینه‌های پشتیبانی یکی از عوامل مهم در انتخاب یک محصول امنیتی است. به هر حال، از آنجایی‌که ممکن است در استفاده از آنتی ویروس با مشکل مواجه شوید، پس بهتر است به خدمات پشتیبانی آن دسترسی داشته باشید. یک شرکت امنیتی فناوری اطلاعات که برنامه‌های امنیتی عالی ایجاد می‌کند، معمولا یک مجموعه وسیعی‌ از گزینه‌های پشتیبانی ارائه می‌دهد و اگر با محصولش مشکلی داشته باشید باید بتوانید برای آنها ایمیلی ارسال کرده، در آن مشکلات خود را توصیف کنید، یک جلسه چت زنده با یکی از مهندسان پشتیبانی آنها داشته باشید یا بتوانید برای درخواست کمک با آنها تماس بگیرید. همچنین شرکت‌ تولید‌کننده بسته‌های امنیتی نباید در ازای ارائه خدمات پشتیبانی از شما مبلغی دریافت کنند.