در واقع مشکل آنجاست که این برنامه چند محدودیت مهم دارد. بهتر است بدانید که در این برنامه فقط می‌توانید دکمه‌های کنترلر ایکس باکس وان را تغییر دهید و نمی‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار، عملکرد دکمه‌های کنترلرهای دیگر مانند کنترلر ایکس باکس ۳۶۰ را عوض کنید. در این برنامه فقط می‌توانید عملکرد دکمه‌های روی کنترلر را با دکمه‌های دیگر روی همان کنترلر عوض کنید. به این ترتیب شما برخلاف نرم افزارهای جانبی دیگر، نمی‌توانید عملکرد دکمه‌های یک کنترلر را با دکمه‌های کیبورد عوض کنید. حالا این محدودیت‌ها را می‌دانید، می‌توانید در تغییر عملکرد دکمه‌های کنترلر ایکس-باکس وان در ویندوز ۱۰ با ما همراه شوید.

نرم‌افزارXbox Accessories را از Microsoft Store می‌توانید پیدا کنید.این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا Firmware یک کنترلر ایکس باکس وان را روی ویندوز‌۱۰ به روزرسانی کنید. در واقع این تنها راه بروزرسانی Firmware این کنترلر بدون نیاز به کنسول ایکس باکس وان است. پس از نصب نرم‌افزار، آن را باز کنید. اگر کنترلر به کامپیوتر متصل نباشد، نرم افزار از شما می‌خواهد تا آن را وصل کنید. مطمئن شوید که آداپتور وایرلس ایکس باکس به کامپیوتر شخصی وصل شده و کنترلر روشن باشد. اگر کنترلر به جای وایرلس، از طریق بلوتوث متصل شده است، مطمئن شوید که بلوتوث کامپیوترتان فعال باشد.

پس از اینکه نرم‌افزار، کنترلر شما را شناسایی کرد، روی دکمه Configure زیر تصویر کنترلر کلیک کنید. برای تغییر عملکرد دکمه‌های کنترلر، روی دکمه Button mapping کلیک کنید. اگر بعدا بخواهید تغییرات انجام شده را لغو کنید، می‌توانید به همین بخش بازگشته و روی Restore Original کلیک کنید تا دکمه‌ها به عملکرد اصلی‌شان برگردند. این پنجره یک رابط کاربری ساده را برای تغییر عملکرد دکمه‌ها و تغییر دیگر تنظیمات فراهم می‌کند. برای مثال، شما می‌توانید عملکرد استیک‌ها و تریگرها را تغییر دهید. حتی می‌توانید عملکرد دکمه‌های سمت چپ و راست را با هم عوض کنید و بالعکس. اگر شما ویژگی لرزش کنترلر را دوست ندارید، به جای آنکه آن را در هر بازی جداگانه غیرفعال کنید، می‌توانید از این بخش این ویژگی را در تمام بازی‌ها و به‌صورت پیش-فرض از کار بیاندازید.

در بخش تغییر عملکرد دکمه‌ها، شما می‌توانید دکمه‌های اصلی (A, B, X,Y)، بامپرهای چپ و راست و تمام چهار جهت دی پد را تغییر دهید. هر کدام از این دکمه‌ها می‌تواند به دیگری تغییر یابد. شما همچنین می‌توانید یک دکمه را به‌صورت غیر فعال تنظیم کنید تا وقتی آن را فشار می‌دهید، هیچ عملکردی نداشته باشد. فراموش نکنید مواردی را که در اینجا تنظیم می‌کنید، در تمام بازی‌ها و بخش‌های کامپیوتر شما اعمال می‌شوند. اگر به تغییرات پیشرفته‌تری نیاز داشته باشید (مانند توانایی تغییر دکمه‌های کنترلر به دکمه‌های کیبورد)، شما همچنان به یک نرم‌افزار جانبی مثل JoyToKey یا Xpadder نیاز خواهید داشت.