معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح نحوه اعمال سوابق در نمره کل کنکور داوطلبان، گفت: سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه سال های۸۴ تا ۸۶ که امتحانات آنان به صورت کتبی و سراسری برگزار شده ‌تا میزان ۱۵‌درصد در گزینش نهایی اعمال خواهد شد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در آزمون سراسری سال ۸۷ بر اساس مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی کنکور و در راستای اجرای طرح جدید نحوه پذیرش و گزینش دانشجو، سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه سال های۸۴ تا ۸۶ که امتحانات آنان به صورت کتبی و سراسری برگزار شده ‌تا میزان ۱۵‌درصد در گزینش نهایی اعمال خواهد شد. وی با اشاره به کلیات این مصوبه و جداول تاثیر سوابق تحصیلی، تصریح کرد: بر این اساس نمرات تراز شده، سوابق تحصیلی ملاک خواهد بود و سوابق تحصیلی فقط برای فارغ‌التحصیلان دیپلمه ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که در سال های ۸۴، ۸۵، ۸۶ امتحانات سال سوم آنها به صورت نهایی کشوری برگزار شده، لحاظ می‌شود. وی افزود: برای بقیه داوطلبان ۱۰۰‌درصد نمره آزمون ملاک گزینش خواهد بود.

متقلبان کنکور یک تا ۱۰ سال محروم می‌شوند

معاون سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که در کنکور تقلب کنند یک تا ۱۰ سال از شرکت در کنکور محروم می‌شوند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که تخلفات کنکور به اطلاع داوطلبان در زمان توزیع کارت شرکت در آزمون رسیده است، افزود: کمیته تخلف و تقلب در کنکور به تخلفات کنکور رسیدگی می‌کند. وی با تاکید بر اینکه نت‌برداری به هر دلیلی در کنکور تخلف است، گفت: نت‌برداری، آوردن موبایل، ماشین حساب و به همراه داشتن جزوه یا هر نوع نوشتاری در کنکور تقلب حساب شده و بر اساس قانون تخلفات کنکور که مصوب مجلس شورای اسلامی است، با آن برخورد می‌شود. توکلی تاکید کرد: تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از تقلب در کنکور در نظر گرفته شده است.