بیش از ۶۲۴ میلیارد تومان همرسانی در نیمه اول ۱۴۰۲

دنیای اقتصاد - تهران: مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس در نخستین همایش تجارت فناوری که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به فعالیت شبکه فن‌بازار ملی ایران گفت: این شبکه توانسته است با هم رسانی فناوری، واسطه قابل توجهی بین فناوری و صنعت باشد و در شش ماهه اول ۱۴۰۲، بیش از ۶۲۴ میلیارد تومان هم رسانی فناوری توسط فن‌بازار ملی ایران صورت گرفته است.

وی در خصوص تأسیس شبکه فن‌بازار ملی ایران گفت: این شبکه از سال ۱۳۸۱ در پارک فناوری پردیس فعالیت خود را آغاز کرد و در دهه ۹۰ در نقشه جامع علمی کشور ثبت شد. به موازات این موضوع توسعه این شبکه در کشور با حضور کارگزاران و بروکرهای فناوری در سطح کشور انجام شد.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: در حال حاضر در ۳۱ استان کشور فن بازار منطقه‌ای مشغول فعالیت است که ۲۰ فن بازار منطقه‌ای با مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها و ۱۱ فن بازار منطقه‌ای تحت نظر پارک‌های علم و فناوری فعالیت می‌کنند.

صفاری‌نیا در پایان با اشاره به عملکرد شبکه‌ فن‌بازار ملی ایران در سه سال اخیر گفت: قراردادهای به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا در ۳ سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده است. عملکرد هر فن بازار منطقه‌ای به صورت سالانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و فن‌بازارهای برتر کشور معرفی خواهند شد. چنانچه در سال ۱۴۰۱، فن بازار منطقه‌ای البرز به عنوان برترین فن‌بازار منطقه‌ای کشور معرفی شد.