پنج سال بعد از تقسیم ایران به دو منطقه نفوذ انگلستان و روسیه، در دوم دسامبر۱۹۱۲ (۱۱ آذر ۱۲۹۱) با اینکه انگلیسی‌ها در منطقه نفوذشان ازجمله استان فارس برای خود، نیروی نظامی «اس. پی. آر.»(پلیس جنوب) را به وجود آورده بودند به مقامات فارس شدیدا اعتراض کردند که چرا در راه کازرون به شیراز دزدان به یک کاروان دستبرد زده‌اند، زیرا اموال دو، سه هندی تبعه انگلستان هم ضمن این دستبرد سرقت شده است. این اعتراض از سوی کنسول انگلستان در شیراز ابلاغ شده بود. کنسول‌های انگلستان در شهرهای منطقه نفود، مداخله وسیعی در امور اعمال می‌کردند و در آنجا همه کاره بودند. سرقت راه کازرون پنجم آذر آن سال روی داده بود.

اعتراض انگلیسی‌ها به ناامنی راه‌ها

در ایران

پنج سال بعد از تقسیم ایران به دو منطقه نفوذ انگلستان و روسیه، در دوم دسامبر۱۹۱۲ (۱۱ آذر ۱۲۹۱) با اینکه انگلیسی‌ها در منطقه نفوذشان ازجمله استان فارس برای خود، نیروی نظامی

«اس. پی. آر.»(پلیس جنوب) را به وجود آورده بودند به مقامات فارس شدیدا اعتراض کردند که چرا در راه کازرون به شیراز دزدان به یک کاروان دستبرد زده‌اند، زیرا اموال دو، سه هندی تبعه انگلستان هم ضمن این دستبرد سرقت شده است. این اعتراض از سوی کنسول انگلستان در شیراز ابلاغ شده بود. کنسول‌های انگلستان در شهرهای منطقه نفود، مداخله وسیعی در امور اعمال می‌کردند و در آنجا همه کاره بودند. سرقت راه کازرون پنجم آذر آن سال روی داده بود.

رونمایی دومین خودروی معروف فورد

شرکت فورد در دوم دسامبر سال۱۹۲۷ پس از ۲۷ سال تولید خودرو مدل T، تحت تاثیر فضای رقابتی شرکت‌های خودروسازی از مدل A رونمایی کرد. این نوع خودرو در مناطق و کشورهای دیترویت، کانادا، بوئنوس آیرس، آرژانتین، کلن‌آلمان، جزیره ایرلند، انگلستان و استرالیا تولید شده‌ است.