گروه تاریخ اقتصاد- آنچه می‌خوانید خبری است که روزنامه اطلاعات در روز سه‌شنبه، نهم بهمن ماه 1352 منتشر کرده است، این خبر که درباره طرح یک‌طرفه کردن بسیاری از خیابان‌های شهر تهران است، چنین شرح داده شده است:
براساس پیشنهاد کارشناسان فرانسوی ترافیک یکصد خیابان تهران یک‌طرفه خواهد شد و اداره راهنمایی و رانندگی به این منظور از مناطق ده گانه راهنمایی و رانندگی خواست تا مطالعات خود را روی خیابان‌هایی که اجرای طرح یک‌طرفه شدن عبور و مرور در آنها ضروری است، آغاز کنند. کارشناسان ترافیک معتقدند که برای ایجاد تسهیلات وضع ترافیک و با توجه به نحوه رانندگی در تهران و گنجایش کم خیابان‌‌ها بهترین راه‌حل موقتی برای کشش بیشتر ترافیک طرح یک‌طرفه کردن خیابان‌‌ها است. در طرح یک‌طرفه شدن یکصد خیابان تهران تعدادی از خیابان‌های فرعی و خیابان‌های مهم تهران نیز پیش‌بینی شده است.
pic۱


سالروز درگذشت «اورویل رایت»
اورویل رایت، یکی از دو برادری که نخستین هواپیما را در کارگاه دوچرخه‌سازی خود در اوهایو آمریکا ساخته بودند، سی‌ام ژانویه ۱۹۴۸ در ۷۶ سالگی درگذشت. اورویل و برادرش ویلبر هواپیمای خود را ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳ در منطقه «کیتی هاک» واقع در ایالت کارولینای شمالی آمریکا به پرواز درآورده و سپس آن را تکمیل کرده و پروازهای طولانی‌تری را تجربه کردند.