80 هزار تن پنبه صادر شد
گروه تاریخ اقتصاد- خبر صادرات پنبه در سال 1352، دوم بهمن ماه در روزنامه اطلاعات منتشر شده است، شرح خبر نیز این گونه شروع شده: 80 هزار تن از محصول پنبه کشور از زمان برداشت، تاکنون برای صادرات معامله شده است.
چهل هزار تن از این مقدار تاکنون صادر شده و بقیه به بنادر حمل شده تا صادر شود.
براساس تصمیمی که چندی قبل وزارت اقتصاد به‌منظور تامین پنبه مورد نیاز صنایع نساجی کشور اتخاذ کرد، برای صادرات پنبه سهمیه تعیین گردید و قرار شد که در برابر ۱۴۵ هزار تن صادرات پنبه سال گذشته تا تامین نیاز صنایع نساجی داخلی بیش از ۸۰ هزار تن پنبه صادر نگردد؛ ولی گفته می‌شود پس از تامین نیاز داخلی به مازاد محصول اجازه صادرات داده خواهد شد.
محصول پنبه بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تن برآورد شده بود، ولی بر اثر عوامل جوی جمع محصول پنبه کشور بیش از ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تن نخواهد بود.


کباب کوبیده با پروتئین گیاهی
گروه تاریخ اقتصاد- آنچه می‌خوانید خبری است از روزنامه اطلاعات که در دوم بهمن ماه ۱۳۵۲ منتشر شده است، براساس این خبر دولت وقت موافقت کرد ۵۰۰ کیلوگرم پروتئین گیاهی «سویا» از خارج خریداری و بدون پرداخت سود بازرگانی در اختیار وزارت کشاورزی و منابع طبیعی قرار گیرد.
مصرف پروتئین گیاهی که برای اولین بار توسط یک بخش خصوصی وارد می‌شود، تحت نظر کارشناسان مواد غذایی وزارت کشاورزی و منابع طبیعی به مصرف خواهد رسید، به آزمایش عمومی گذاشته خواهد شد و در یکی دو رستوران به مشتریان عرضه خواهد شد.
یک ماه قبل مصرف پروتئین گیاهی «سویا» و اضافه کردن آن به انواغ غذاهای مرسوم ایرانی و خارجی در وزارت کشاورزی و منابع طبیعی آزمایش شد و در این آزمایش حدود ۱۷ نوع غذا با افزودن پروتئین سویا تهیه شده و عده‌ای از مقامات این وزارتخانه و مسوولان مواد غذایی کشور، ناهار را از جمله کباب کوبیده با پروتئین گیاهی صرف کردند.