گاهشمار - ۲۶ دی ۹۲
گروه تاریخ اقتصاد- آنچه می‌خوانید خبرهایی است که روزنامه اطلاعات در روز دوشنبه، 24 دی‌ماه 1352 منتشر شده‌است:
درآمد برف و باران بیش از درآمد نفت می‌شود
برف‌های اخیر گرچه در شهرها ایجاد زحمت کرده، ترافیک را کند نموده و عده‌ای را به علت زمین‌خوردگی روانه بیمارستان کرده است، ولی در خارج از محدوده شهرها یک نعمت باارزش و گرانبها به شمار می‌رود و کشاورزان را خرسند ساخته است. گزارش نزول برف و باران همه روزه در ساعات مختلف با تلکس به عرض ملوکانه می‌رسد و دولت نیز با همه نقاط ایران در تماس است.
مقامات آگاه معتقدند که برف‌های اخیر نه‌تنها رودخانه‌ها را از سال آینده پرآب خواهد کرد، بلکه آب‌های زیرزمینی را نیز تقویت می‌کند و بسیاری از مناطق ایران که کشاورزی و حتی آب خوراکی آنها از آب چاه‌ها و چشمه‌سارها و قنوات تأمین می‌شود سال پرآبی را در پیش خواهند داشت.
کارشناسان اظهار عقیده می‌کنند که برف و باران به موقع و کافی برای مملکت شاید درآمدی بیش از درآمد یک سال نفت برای مملکت تحصیل کند، به‌خصوص اینکه این درآمد مستقیما عاید کشاورزان کشور که حدود ۶۵ درصد مردم ما را تشکیل می‌دهند خواهد شد و این مساله‌ای است که رشد کشاورزی را به میزان زیادی بالا می‌برد و به سهولت آن را از ۵/۵ درصد هدف برنامه پنجم فزونی می‌بخشد.
در سال‌جاری به علت خشکسالی گذشته، دولت ناچار شد حدود ۷۰۰ هزار تن گندم از خارج وارد کند و در حدود هفتصد میلیون تومان برای این منظور اعتبار پیش‌بینی شد.