نقش مدیران کارآمد در پیشرفت جامعه
پنجم ژانویه زادروز ژان بابتیست سای(Jean Baptiste Say)، اقتصاددان فرانسوی است که در سال 1769 به دنیا آمد. تعریف عوامل تولید از او است که از این قرار است:

ـ زمین: همه منابع طبیعی
ـ کارگر: همه نیروی انسانی
ـ سرمایه: همه ابزارهای تولید مثلا ماشین‌آلات
«سای» یک رابطه اقتصادی هم به دست داده که به قانون «سای» معروف است که می‌گوید: تولید سازنده و به وجود آورنده مصرف‌کننده است. به عبارت دیگر؛ وجود محصول (زمینه) در بازار است که برای آن، مصرف‌کننده می‌سازد («تقاضا» به وجود می‌آورد) و به همین سبب (چون تقاضا زیاد می‌شود)، سطح تولید بالا و بیکاری پایین می‌رود. «سای» برای اقتصاد سیاسی هم تعریف نوشته است و به همین سبب است که او را از بانیان این مبحث می‌دانند.
وی در تالیف خود «درباره نقش کارگزار و کارفرما» به تشریح نقش بسیار مهم کارگزاران (مدیران) در پیشرفت و سعادت جامعه پرداخته و با نگاهی به تاریخ و آوردن مثال از آن، نوشته است که بدون کارگزار شایسته و مدیر واجد شرایط، پیشرفت (اقتصادی، اجتماعی و سیاسی) میسر نخواهد بود و مهم‌ترین و حساس‌ترین وظیفه روسای دولت‌ها و صاحبان سرمایه این است که بروند و بگردند و مدیر لایق بیابند و انجام کارها را به آنان بسپارند که تنها از این طریق است که حصول ثروت، پیشرفت، آسایش و آرامش تضمین می‌شود.